• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400031914036
  • خبرنگار : 71469

کسی با زور اسلحه مجبور به رای دادن نشد

مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها: گواه سلامت انتخابات زورخانه‌ای، اختلاف آرای نامزدهاست

مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها: گواه سلامت انتخابات زورخانه‌ای، اختلاف آرای نامزدهاست

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در واکنش به اظهارات کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، مسائلی را مبنی بر سلامت برگزاری این انتخابات مطرح کرد.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا و در رابطه با اظهارات انتقادی مجتبی جوهری، کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون که با انتخاب مهرعلی باران‌چشمه به عنوان رییس جدید همراه شد، اظهار کرد: اظهارات مطرح شده از سوی کاندیدای مربوطه، نظر شخصی است و نماینده مربیان، باشگاه‌ها، داوران، ورزشکاران و...بهترین نفراتی بودند که در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی وجود دارند و غیر از کاپیتان تیم ملی که بازوبند پهلوانی دارد، چه کسی باید در این انتخابات رای دهد.

او ادامه داد: گواه سالم بودن این انتخابات، ۱۹ رای جوهری و ۲۲ رای باران چشمه بود که کسب کردند. اگر این انتخابات مهندسی شده بود که نباید کاندیدای رقیب ۲ رای بیش‌تر کسب می‌کرد. این انتخابات در سالم‌ترین حالت ممکن برگزار شد و اختلاف دو کاندیدا سه رای بود و واقعا انصاف مساله مهمی است که برخی افراد باید در صحبت‌های‌شان آن را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: جوهری به عنوان نامزد ریاست این فدراسیون تا لحظه آخر تلاش خود را برای لابی گری و رای آوردن در انتخابات به کار گرفته و از سوی دیگر نیز باران چشمه به عنوان رقیب از این امتیاز برخوردار بوده تا با هیات‌های استانی و نمایندگان ورزشکاران و...لابی کند.

خسروی با اشاره به این که با استفاده از اسلحه کسی را مجبور به رای دادن نکرده‌اند، بیان کرد: شاید برخی از افراد از سوی شما مورد تهدید واقع شده باشند اما فکر نمی‌کنم از جانب سایر کاندیداها چنین اتفاقی رخ داده باشد و رسم جوانمردی نیست که ۱۹ رای از مجمع کسب کنید و پس از آن پشت مجمع چنین حرف‌هایی را مطرح کنید و حداقل باید احترام ۱۹ رای اخذ شده را حفظ کرد.

وی افزود: تصور نمی‌کنم انتخابای از این سالم‌تر باشد که اختلاف آرای دو نامزد به سه رای برسد و پس از آن هم مطرح کنند که انتخابات مهندسی شده بود!

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در پاسخ به این که به چه علت پس از برگزاری مجمع‌های انتخاباتی فدراسیون های ورزشی همواره صحبت از مهندسی انتخابات می‌شود؟ گفت: متاسفانه در کشور یک عادت بدی رواج پیدا کرده که هرکسی بازی انتخاباتی را می‌بازد از عبارت مهندسی انتخابات استفاده می‌کند و اگر همین فرد شکست خورده، پیروز انتخابات می‌شد، می‌گوید که انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شده است.

خسروی تاکید کرد: تا قبل از تغییر دولت، سه مجمع انتخاباتی در فدراسیون‌های ژیمناستیک، تیراندازی و اسکی پیش‌رو داریم و در دولت بعدی و تا قبل از پایان سال نیز چند مجمع انتخاباتی داریم و این روند همواره ادامه دارد و از تمامی کاندیداهای علاقمند به حضور در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی درخواست می‌کنم اخلاق را به عنوان مساله مهم مدنظر قرار دهند و از طرح شائبه‌ها پرهیز کنند، باید افراد توجه داشته باشند که با سند مطالب مدنظر خود را عنوان کنند و همین‌گونه حرفی را به زبان نیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha