• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400031914048
  • خبرنگار : 71588

جمهوری خواهان دولت بایدن را به عدم بازگشایی نمایندگی‌های فلسطین ترغیب کردند

جمهوری خواهان دولت بایدن را به عدم بازگشایی نمایندگی‌های فلسطین ترغیب کردند

تیمی از سناتورهای جمهوری خواه دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر دولت در برنامه‌های خود برای بازگشایی دو نمایندگی دیپلماتیک فلسطینی شدند و برنامه‌ریزی برای بازگشایی این دو نمایندگی را «بسیار نگران کننده» توصیف کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن، تیمی از جمهوری خواهان، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به ادامه تعطیلی هیئت‌های دیپلماتیک فلسطینی ترغیب کردند.

گروهی متشکل از ۱۷ سناتور جمهوری خواه به رهبری مارکو روبیو پیامی به جو بایدن ارسال کردند و در آن دولت آمریکا را به عدم بازگشایی سرکنسولگری خود در شهر قدس اشغالی یا بازگشایی نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن ترغیب کردند.

جمهوری خواهان در پیام خود اعلام کردند، با توجه به اقدامات خشونت بار اخیر بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برنامه‌ریزی برای بازگشایی این دو نمایندگی «بسیار نگران کننده و گمراه کننده» است.

آنها گفتند: بازگشایی سرکنسولگری در قدس، به اشتباه نشان می‌دهد که ایالات متحده از تقسیم پایتخت حمایت می‌کند.

جمهوری خواهان خطاب به بایدن تصریح کردند: ما به همکاری و تلاش خود با شما در خصوص راه‌های سازنده برای تعامل با ملت فلسطین پایبند بوده و مخالف هرگونه تلاش دولت شما برای امتیازدهی به رهبری فلسطین یا جنبش حماس هستیم.

آنها در پایان گفتند: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس و یا گروه‌های "تروریستی" نسبت به اقدامات خود بازخواست نشوند، درد و رنج ملت فلسطین ادامه خواهد داشت و ما به راهکار مسالمت‌آمیز طولانی مدت بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان دست نخواهیم یافت.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ماه گذشته میلادی از برنامه‌ریزی دولت برای بازگشایی سرکنسولگری ایالات متحده در شهر قدس خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha