• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031914072
  • خبرنگار : 71610

حمایت مالی انگلیس از پیشمرگ‌ها و دعوت از بارزانی برای سفر به لندن

حمایت مالی انگلیس از پیشمرگ‌ها و دعوت از بارزانی برای سفر به لندن

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس اقلیم کردستان عراق و وزیر خارجه انگلیس در اربیل درباره مسائل مختلف ازجمله روابط دوطرفه و مقابله با داعش خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در اربیل از لندن به دلیل ایفای نقش در صدور قطعنامه شورای امنیت و ایجاد پناهگاه امن در مرزهای اقلیم کردستان عراق در اوایل دهه ۹۰ تشکر و قدردانی کرد.

وی درباره دیدار با راب گفت: با وزیر خارجه انگلیس درباره موضوعات مختلف؛ ازجمله وضعیت کردستان، عراق و به‌طور کلی منطقه، مقابله با داعش و توسعه روابط دوجانبه و همچنین دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر کردیم.

بارزانی افزود: انگلیس به همراه سایر کشورها در ایجاد پناهگاه امن در سال ۱۹۹۱ نقش اساسی داشتند و ساخت این پناهگاه نقطه آغازی جدید برای اقلیم کردستان بود و از آن زمان تاکنون روابط ما با انگلیس در تمامی زمینه‌ها ادامه داشته است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر از مشکل خشکسالی و اثرات منفی ناشی از جنگ با داعش رنج می‌بریم. اقلیم کردستان متعهد به قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به محیط زیست و حفظ آن از تغییرات اقلیمی است.

در مقابل دومینیک راب نیز ضمن دعوت از بارزانی برای سفر به انگلیس گفت که منتظر سفر رئیس اقلیم کردستان عراق بە لندن هستند.

وی افزود کە این سفر را برای تاکید بر تداوم روابط با کردها انجام دادە است.

راب در ادامه روابط انگلیس با کردها را تاریخی خواند و ضمن ابراز خوشحالی از همکاری و مشارکت کشورش با نیروهای پیشمرگ از نقش این نیروها در جنگ با داعش قدردانی کرد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد کە در گفت‌وگو با بارزانی بر ادامە همکاری برای اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و توسعە و تقویت روابط اقتصادی با اقلیم تاکید کردە است.

وی همچنین به اختصاص مبلغ مالی از سوی دولت انگلیس برای حمایت از نیروهای پیشمرگ کرد اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha