• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400031914120
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در دانشگاه محقق اردبیلی؛

دومین کنفرانس صیانت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست و مدیریت سبز پسماند آغاز شد

 دومین کنفرانس صیانت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست و مدیریت سبز پسماند آغاز شد

ایسنا/اردبیل دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست و اولین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.


 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی 19 خرداد در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: محیط‌زیست، آلاینده‌ها و پسماندها امروزه به یکی از چالش‌های بزرگ همه کشورها تبدیل شده است.


عزیز حبیبی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از انواع آلودگی‌ها است که قطعاً با افزایش گرمای زمین در ارتباط است، اضافه کرد: هر جا بشر ورود غیرهوشمندانه داشته است باعث ایجاد مشکلات عدیده شده است.


وی با بیان اینکه آلودگی‌ها بلافاصله از طریق گیاهان و حیوانات مصرفی وارد سفر مردم می‌شود، ادامه داد: هر نوع دست‌کاری در منابع طبیعی و محیط‌زیست زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
حبیبی با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری‌های نوین و مدیریت آلودگی‌ها فضای مناسبی برای زندگی خود و آیندگان فراهم آوریم، تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها باید ادامه داشته باشد و ما هم از برگزاری همایش‌ها حمایت می‌کنیم.


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: برای این همایش‌ها حدود ۷۲۶ مقاله ارسال شده است که نشان از استقبال پژوهشگران از این همایش‌ها است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: عالم طبیعت یکی از جلوه‌های زیبای الهی است و خداوند از طریق طبیعت قدرت خود را به ما نشان می‌دهد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی اضافه کرد: آسمان و زمین و منابع طبیعی از نشانه‌های قدرت لایزال خداوند است و حفظ طبیعت برای همه واجب و لازم است.
وی با بیان اینکه درس گرفتن از طبیعت از بالاترین نشانه‌ها برای تفکر و اندیشیدن است، ادامه داد: خداوند منابع طبیعی را برای تعقل آفریده است و باید برای دیدن زیبایی‌های طبیعت خرد خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha