• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400031914166
  • خبرنگار : 50177

محسن مهر علیزاده:

کشور در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است

کشور در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است

ایسنا/لرستان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است.

محسن مهرعلیزاده عصر امروز ۱۹ خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان پخش شد، اظهار کرد: من فرزند ایرانم کسی که عمری در جهت آنچه که نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز برای ایرانیان سرافراز، با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهادهای راحتی،آرامش و آسایش شما ایرانیان پرافتخار تلاش کرده‌ام.

وی افزود: امروز کشور در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است، امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راه برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است را بیابند و با انتخاب خود خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردمش باشد.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: امروز متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، افزایش سطح فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از آن طرف کشمکش‌های بی‌حاصل بین گروه‌ها، نظرگاه‌ها و صاحب‌نظران مختلف در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاسف‌بارتر از آن باید اذعان کنم به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیت خیر خیلی از مسئولین، متاسفانه دست‌ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست‌ یازدیدن به بیت‌المال، فشار برمردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه‌های اجرایی خود برگزیده‌اند و چنان معیشت سختی را برای آنان فراهم آورده‌اند که امیدشان به آینده را خیلی کمتر از آنکه باید باشد دارند.

مهرعلیزاده عنوان کرد: نامسئولینی که اسم خود را مسئول گذاشتند و برای تصرف کرسی‌های ریاست و مسئولیت به دنبال روش‌های ناصواب رفته کرسی خریدند، لیست و امضا خریدند و امضا فروختند؛ کشوری که می‌توانست به غنی‌ترین و قوی‌ترین منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی گفت: متاسفانه این اقدامات باعث شد اعتماد مردم به نظام، حاکمیت، مدیریت و به مدیران اجرایی به مقدار خیلی زیادی آسیب ببیند.

مهرعلیزاده بیان کرد: این عوامل سبب شده حتی درصورتی که مسئولینی که بخواهند کاری در جهت منافع مردم و منافع ملی انجام دهند مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این متاسفانه بدترین نکته ممکن است اما باید واقعیات را گفت.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند امروز اگر فرد یا افرادی در جایگاهی قرار گرفتند که با خدای خود و مردم خود پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند افرادی هستند که از درد دل و مشکلات مردم باخبرند؛ درد پدر و مادری که شرمسار از فرزندان خود برای آوردن نان؛ یا پدری که سالیان سال اشتغال داشته و بخاطر بیکاری درآمدی ندارد و نمی‌تواند هزینه‌های روزانه زندگی فرزندان خود را تامین کند دیده و فهمیده باشد البته بازگو کردن این مشکلات نمی‌تواند آنها را حل کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: من از خانواده متوسط آمده‌ام و چندین سال است به عنوان مدیر فعالیت دارم. 

وی گفت: اینکه فکر کنیم مشکلات را فقط افرادی که در بالا نشسته‌اند می‌توانند حل کنند درست نیست.

مهرعلیزاده افزود: وظیفه جمعی که بالا نشستند و مسئولیت اداره امور را به دست گرفتند این است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی و معرفی کنند و با وجود و مشارکت ملت قضایا را مرتفع کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از پیروزی انقلاب تاکنون دولت‌ها زحمات بسیار کشیدند، در دوران دفاع‌مقدس شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای حاکم بود از بمباران شهرها، شهادت صدها رزمندگان گرفته تا بمباران نفت‌کش‌ها و پس از آن تحریم‌ها به شکل بدتر، امکان صادرات نفت نبود و درآمد نفتی نبود و اقتصاد کشور در حداقل بود اما دولت در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرده بود که با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی، که حداقل ۳.۵ میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد و مابقی نیز صرف مابقی امور نظیر توسعه، کار و رزق وروزی مردم می‌شد اما انرژی، ویتامین وپروتئین لازم  به اندازه کافی به مردم می‌رسید و از آن طرف اعتماد مردم سبب شده بود زنان حتی زیورآلات خود را برای هزینه شرایط جنگی اهدا کنند. 

وی با بیان اینکه در دولت سازندگی شرایطی فراهم شد  و برای یک همکاری مشترک و برای پیشبرد کار روحیه جلب تعاون همگان بوجود آمد، اگرچه شرایطی پیش آمد که آنچه ایده‌ال بود پیش نیامد، گفت: با انتخاب دولت اصلاحات از سوی مردم دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورتمان اعتبار پیدا کرد؛ روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس‌جمهور صف کشیدند؛ تئوری و نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها در سطح جهان طنین‌افکن شد، که ما طرفدار جنگ نیستیم بلکه طرفدار صلح و گفتگو هستیم.

مهرعلیزاده بیان کرد: گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن‌ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی بین‌المللی جهان بود قد برافراشت و مورد تعظیم دنیا قرار گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قیمت ارز در طول دو دوره دولت‌های اصلاحات بین ۶۰۰ تا حداکثر ۸۰۰ تومان بود و چندین سال روی ۸۰۰ تومان ثابت ماند.

وی با اشاره به اینکه تورم بین ۴۸ تا ۵۰ درصد کنترل شد و به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد، اضافه کرد: ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی و شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت و افتخار ایرانیان در سطح دنیا در رفت وآمدشان، خیلی از شاخص‌ها نظیر شاخص زندگی، بهبود کسب و کار، سلامت اداری ارتقاء پیدا کرد و داشتیم می‌رفتیم به سمتی که بازهم افتخار ایرانی بودن را در جبین خود داشته باشیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: دولت‌های دیگر آمدند، بنده نمی‌خواهم کارهای انجام شده در این دو دولت را نادیده بگیرم چون بی‌انصافی است؛ به هر حال این دولت کارهای خوبی داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم از کار بسیار ارزشمندی تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت خیلی انتظار داشتند، گفت: با تلاش‌های دولت و مجموعه نظام حتی با یادآوری‌ها، مراقبت‌ها و نظارت‌های عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین شاید در عمر تاریخ ایران قوی‌ترین معاهده بین اللملی امضا شد که در آن ایرانیان توانستند نظریات خود را اعمال کنند و هم به حق غنی‌سازی خودمان برسیم و این حقی را که تا دیروز نادیده می‌گرفتند بپذیرند و مکتوب کنند و در سازمان ملل تصویب شود؛ با برجام خطر چندین تحریم و... از سر کشور پرافتخار ایران کم شود.

وی افزود: برجام با بدعهدی‌های آمریکا به عنوان کشوری که هیچ وقت دوست ما نبوده و همان کشوری که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه، نیروهای وابسته و تحمیل هشت سال جنگ از طریق صدام و بعد از آن با تحمیل فشارها و تحریم‌ها هیچ وقت با ما دوستی نکرد و همیشه عناد ورزید روبرو شد، با برجام خوشبختانه یک اجماع جهانی برله ما ایجاد شد و می‌توانست راه‌های سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات، واردات و توسعه را بگشاید ولی آمریکا راه را بست و با خروج از برجام و فشار اقتصادی و تحریم برای افراد، اشخاص و سازمان‌ها ایجاد کرد و فکر کرد با این فشارها مردم را ناامید می‌کنند و می‌توانند به براندازی نظام جمهوری اسلامی برسند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: فکر، تعصب و افتخار شما مردم به ایرانی بودنتان، ازخودگذشتگی و مهربانی‌هایتان و یک سری کارهای عادی و کوچکی که حداقل می‌توانست نشاط را برای جامعه ایجاد کند توسط عده‌ای با تنگ‌نظری  کامل محدویت اعمال می‌شود، اینکه عده‌ای دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خود را اعمال کنند وجود دارد و این شما را عصبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این کشور به بحران آب که بحرانی وحشتناک است توجه نمی‌شود اما به دوچرخه سواری، بزم موسیقی، شعرخوانی و بازی آب‌پاشی چند جوان با همدیگر در پارک‌ گیر می‌دهند که درد بزرگی است، افزود: ایرانی‌ها انسان‌های بزرگی هستند، ما بزرگیم و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم و طوری حرکت کنیم که بزرگی ما در تاریخ چندین هزارساله به مردم همه دنیا نشان داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha