• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400031914176
  • خبرنگار : 50037

آیت‌الله رئیسی مطرح کرد

نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های بالای همدان/نمره ١١ فضای کسب و کار

نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های بالای همدان/نمره ١١ فضای کسب و کار

ایسنا/همدان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: استان همدان دارای ظرفیت های بالایی است و از جمله این ظرفیت ها می توان به ظرفیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه نیروی انسانی جوان آن اشاره کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه ١٩ خردادماه در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی ها از سیمای همدان، اظهار کرد: باید در این ایام خدمت همدانی های عزیز می رسیدم اما با توجه به شرایط کرونایی امکان حضور در استان دارالمجاهدین و دارالمومنین  وجود نداشت.

وی با اشاره به همدان به عنوان استان ٨٠٠٠ شهید، استان  حاج حسین همدانی و سرداران شهید است و با گرامیداشت یاد شهید سلگی تصریح کرد: همدان استان باظرفیتی است  و بنده در سال های ۶۰، ۶۱ و ۶۲ در خدمت اهالی عزیز و شریف این استان بوده ام.

رئیسی با بیان اینکه استان همدان دارای ظرفیت هایی بالایی است و از جمله این ظرفیت ها می توان به ظرفیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه نیروی انسانی جوان آن اشاره کرد و افزود: این استان با ظرفیت های بالای خود می تواند فعالیت های بسیاری در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی و اقتصادی داشته باشد. 

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان همدان و بازدید سرزده از چند کارخانه تعطیل استان مطرح کرد: در این بازدید  سرزده از کارخانه های تعطیل شاهد بودیم کارگران آماده کار و خط تولید آماده هستند اما کارخانه تعطیل است و این تعطیلی چه توجیهی دارد؟

رئیسی خاطرنشان کرد: در این بازدید به بنده گزارش دادند که بیش از ۱۰۰ واحد تملک شده در بانک ها در استان همدان وجود دارد، واحدهای تملک شده ای که توسط بانک ها در سال رونق تولید تعطیل ‌شده، در جایی که تولید مسئله راهبردی کشور به شمار می رود، با چه توجیهی این واحدها تعطیل شده اند؟ مگر بانک باید واحدهای تولیدی را تعطیل و کارگران را بیکار کند؟

وی با بیان اینکه واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل زیبنده استان همدان نیست و باید کار سریع انجام و ظرفیت معطل مانده فعال شده و این واحدها دوباره احیاء و راه اندازی و از این ظرفیت واحدها برای مرتفع شدن مشکل اشتغال استفاده شود، گفت: در حال حاضر استان همدان سالیانه دارای پنج میلیون تن محصولات کشاورزی است و می توان از این ظرفیت برای زنجیره کار کشاورزان استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به آبرسانی و حفظ آب های سطحی با زدن سدهای لازم و حفظ آب های جاهایی که دارای کمبود آب هستند، اظهار کرد: اعتقاد دارم و این اعتقاد از سفرهای استانی بنده شکل گرفته که در کشور مشکل آب نداریم بلکه مشکل مدیریت آب داریم و باید در آب مانند مدیریت در صنایع و کشاورزی مدیریت شود ضمن اینکه استان ها و شهرهایی داریم که می توانند مشکل استان ها و شهرهای دارای تنش آب را مرتفع کنند.

رئیسی با بیان اینکه در کشاورزی یک روز کمبود پیاز و هندوانه داریم و یک روز افزایش پیاز و هندوانه و الان در مسئله مرغ و تخم مرغ این موضوع اتفاق افتاده است، اعلام کرد: حلقه مفقوده در بسیاری از مسائل مدیریت در کشور از جمله مدیریت آب، صنعت و حوزه های مختلف بوده که باید به مدیریت به عنوان یک موضوع مهم و محوری توجه ویژه ای شود. 

وی با اشاره به اینکه فضای کسب وکار استان همدان دارای رتبه و نمره ۱۱ بوده و باید این رتبه بهبود یابد، گفت: موضوع  ارتباط  کسب و کار با بانک ها، ارتباط کسب و کار با مالیات و ارتباط فضای کسب و کار با تأمین اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که باید همه این موارد حل شود و مسئله ای نیست که  معطل آن شویم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بازدید اخیر خود از کارخانه کیوان همدان و مهلت یک ماهه برای راه اندازی این واحد تعطیل اظهار کرد: این کارخانه با پیگیری ها خوشبختانه ظرف ١٠ روز فعال شد. 

وی با تأکید بر اینکه با همت و یک اراده و کار جهادی اهالی استان می توان مشکلات استان را مرتفع کرد و بنده هم در کنار مردم سختکوش استان و شهرستان ها و خانواده شهدا هستم، یادآور شد: استان همدان دارای مردم سختکوش و اهل اراده است و اگر مدیریت قوی، کارگشا و راهگشا برای مردم باشد مشکلات حل شدنی خواهد بود.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکل حاشینه نشینی در استان به تبع سراسر کشور تصریح کرد: باید خدمات روستایی را فعال کرده تا وضعیت متفاوت شود.

وی در ادامه با تأکید بر متحول کردن الگوی کشت در کشاورزی بیان کرد: همدان جلوه تمدن ایرانی است، در هگمتانه شهر باباطاهر و بوعلی سینا می توان جلوه های تمدن را با یک گردشگری و فعال شدن اقتصای و گردشگری فعال کرده و امکان آن وجود دارد چراکه صنایع دستی و گردشگری استان به هم پیوسته است. 

رئیسی با بیان اینکه با همت مردم و فرهیختگان با چهره های مختلف همدان به عنوان استانی که در دفاع مقدس استان های غرب کشور را پشتیبانی می کرد و نام آور بود، می توان بیکاری را به حداقل کاهش داد و پایتخت تمدن را فعال کرد، یادآور شد: باید برای فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل به هر شکل ممکن تلاش کرده و بنده هم سعی خواهم کرد مشکل بیکاری را مرتفع کنیم. 

وی کالاهای اساسی، اشتغال، بیکاری، سلامت و سفره را از جمله دغدغه و مشکلات مردم از جمله مشکلات مردم استان همدان برشمرد و گفت: ظرفیت کشور آمادگی دارد مشکلات حل شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha