• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400031914247
  • خبرنگار : 50239

وزیر سابق نفت:

نسخه شفابخش کشور مکتب شهید سلیمانی است

نسخه شفابخش کشور مکتب شهید سلیمانی است

ایسنا/همدان وزیر سابق نفت گفت: توانمندی‌های زیادی در کشور ما وجود دارد اما باید باور کنیم می‌توانیم، نسخه شفابخش کشور مکتب شهید سلیمانی است، این مکتب، مکتب حرف نبود بلکه مکتب عمل بود، ما امروز نیاز به باور داخل و جهادی داریم تا چشممان به خارج از کشور نباشد.

رستم قاسمی عصر چهارشنبه ۱٩ خردادماه در همایش مردمی حامیان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان همدان، بیان کرد: همه می‌دانیم کشور در شرایط خاصی قرار دارد و وضع معیشت اقتصاد مردم اصلاً خوب نیست به همین علت در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیازمند یک تغییر و ریل‌گذاری جدید هستیم.

وی اظهار کرد: تجربیاتی بعد از انقلاب داریم که اگر به آنها توجه کنیم مسیر کشور قابل تغییر است؛ برای مثال پس از پایان جنگ بسیاری معتقد بودند باید از خارجی‌ها برای بازسازی کشور استفاده کرد، این جدال فکری تا جایی ادامه داشت که امام(ره) فرمودند «ما می‌توانیم» و توانستیم هزاران طرح عظیم که باور آن برای دیگران سخت است، انجام دهیم.

قاسمی افزود: در سال ۹۰ که جنگ اقتصادی علیه ایران شروع شد، رئیس جمهور وقت آمریکا تحریم‌های ایران را فلج کننده دانست چراکه معتقد بود اگر نفت ایران را تحریم کنیم اقتصاد ایران فلج‌ خواهد شد اما رهبر معظم انقلاب همان سال وارد عسلویه شد و در نتیجه ایرانی که تا آن روز واردکننده بنزین، گازوئیل و اکثراً تجهیزات نفتی حتی دستکش کارگران بود، برای نخستین بار بعد از صدها سال‌ تبدیل به صادرکننده شدیم و «جهش تولید» در استفاده از تهدیدها و تحریم‌ها صورت گرفت.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: سالانه ۳۰ میلیارد واردات اجباری از جمله نهاده‌های دامی داریم که در عرض دو سال می‌توانیم ۲۰ میلیارد آن را در داخل کشور ایجاد کنیم به شرط آن که این تغییر مسیر در کشور صورت بگیرد.

وی مطرح کرد: توانمندی‌های زیادی در کشور وجود دارد اما باید باور کنیم می توانیم، نسخه شفابخش کشور مکتب شهید سلیمانی است، این مکتب، مکتب حرف نبود بلکه مکتب عمل بود، ما امروز نیاز به باور داخل و جهادی داریم تا چشممان به خارج از کشور نباشد.

وزیر سابق نفت خاطرنشان کرد: در ایران ۱۴۰۰ باید یک اتفاق بزرگ بیفتد آن هم تغییر در ریل گذاری اقتصادی است، دولت سیزدهم دولت کارآموزی نیست و کار سختی را پیشرو دارد و با توجه به اینکه امروز قدرت اول در منطقه و جزء ١٠ کشور ثروتمند هستیم به طور قطع قدرت این تغییر را داریم.

قاسمی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیازمند پشتوانه مردمی و مشارکت حداکثری هستیم و باید تلاش کنیم همه مردم با تمام افکار پای صندوق‌های رأی بیایند که خواسته مقام معظم رهبری نیز است همچنین باید کاندیدای اصلاح، پاکدست، صادق و انقلابی انتخاب کنیم که آیت الله رئیسی‌ در این زمینه ویژگی‌های ممتازی دارد. 

وی بیان کرد: کار دولت سیزدهم سخت اما شدنی است، بدهی‌های بانکی دولت در سه آینده باید بازپرداخت شود، در موضوعات فرهنگی نیز وضع بسیار خراب است و شاهد بیشتر آسیب‌ها در حوزه اجتماعی‌ از جمله کاهش ازدواج و سه برابر شدن طلاق هستیم، باید این چند روز باقیمانده به انتخابات تلاش کنیم تا بتوانیم فرصت آینده‌ای در تراز  ایران داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha