• پنجشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400032014728
  • خبرنگار : 50403

جلیلی در گفت‌وگو با مردم آذربایجان شرقی:

باید شاهد جهش و ارتقا در شان ملت ایران باشیم

باید شاهد جهش و ارتقا در شان ملت ایران باشیم

ایسنا/آذربایجان شرقی نامزد سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم آذربایجان شرقی گفت: امروز در آستانه‌ی انتخابات قرار داریم و برای اینکه کشور به شکل روزمره اداره نشود، باید در طول چهار سال آینده شاهد جهش و ارتقا در شان ملت ایران باشیم.

سعید جلیلی روز پنجشنبه در برنامه‌ی تبلیغاتی در شبکه‌ی سهند اظهار کرد: پیشتازی مردم آذربایجان در دوران مشروطه، انقلاب اسلامی، ۲۹ بهمن و دوران دفاع مقدس یک افتخار است و در جنگ تحمیلی همه‌ی مردم ایران شاهد حماسه سازی لشکر ۳۱ عاشورا بودند.

وی ادامه داد: در طول هشت سال گذشته چندین بار به آذربایجان شرقی و تبریز سفر کرده و با مردم گفت‌وگو کرده ام و در کارخانه ها، روستاها و دانشگاه ها حرفهای مردم، دانشجویان و اساتید را شنیده ام.

جلیلی خاطرنشان کرد: یک روش اداره‌ی کشور این است که تنها برای حل مشکل و دغدغه‌ی مردم کار کنیم اما یک نگاه دیگری هم وجود دارد که علاوه بر حل این مشکلات، کشور را ارتقا داده و به قله‌ی پیشرفت برسانیم.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی متذکر شد: در سفرهای گذشته با فعالان صنعت کیف و کفش و کارخانه های مهم استان جلساتی داشتم و از نزدیک شاهد امکانات تبریز و آذربایجان بودم که این امکانات می‌تواند کشور را ارتقا دهد.

وی، به دوره‌ی حضور خود در معاونت اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه اشاره کرد و افزود: در آن زمان محصولات شما مردم آذربایجان را نه تنها به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه بلکه به دورترین نقاط دنیا صادر می‌کردیم و نه فقط کیف و کفش بلکه تراکتور ساخت تبریز را به کشورهایی مانند بولیوی و ونزوئلا صادر کردیم و من از شنیدن اینکه مسئولان کارخانه‌ی تراکتور گفتند به دلیل زیاد بودن سفارشات دیگر ظرفیت تولید ندارند واقعا خوشحال شدم.

این نامزد سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما معتقدیم این مدل کار در بحث صادرات را در سایر عرصه ای مختلف نیز تکرار کرد و باید مردان و زنان این استان با همه‌ی همت و توان خود پای کار بیایند  تا بتوانیم از توانمندی های این استان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مردم آذربایجان شرقی به فعالیت های خود در طول ۸ سال گذشته تحت عنوان «دولت سایه» اشاره کرد و گفت: همه‌ی شما شاهد روند هشت سال گذشته بودید و خودتان باید قضاوت کنید اما ما در این هشت سال بیکار نبودیم و با دولت سایه، تحولات کشور را سایه به سایه دنبال  کرده و کارهای مثبت دولت را تقویت کردیم و در مورد کارهای ناقص و خطا هم گوشزد کردیم.

وی اضافه کرد: دولت سایه یعنی اینکه سایه‌ی مردم بر سر دولت باشد و مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در موضوعات مختلفی از جمله اشتغال، گرانی، تولید، رونق کسب و کار و ... به گوش دولت برساند و وظیفه دولت نیز شنیدن حرف های مردم در زمان مناسب است.

جلیلی فرصت های آذربایجان شرقی را مناسب برای توسعه‌ی همکاری با کشورهای همسایه برشمرد و افزود: آذربایجان شرقی فرصتی کم نظیر برای صادرات کالاهای خود به همه نقاط کشور بلکه همه کشورهای دنیا دارد و اگر ما از جهش تولید صحبت می‌کنیم، می‌توان با بسط و گسترش سازنده با کشورهای دنیا این موضوع را ممکن کرد.

وی با تاکید بر نزدیکی آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: این موقعیت فرصت ارزشمندی برای توسعه‌ی روابط اقتصادی و افزایش صادرات است و نباید نمایندگی های ما در خارج منفعل باشند و بایستی هر سفارت و کنسولگری ایران در کشور های دیگر بعنوان نماینده‌ی تک تک اصناف ایران نفش  ایفا کنند تا زمینه‌ی استفاده از فرصت فراهم شود.

وی به حماسه آفرینی های جوانان آذربایجان در جنگ تحمیلی و جبهه‌ی مقاومت اسلامی اشاره کرد و افزود: آیا جوانانی که در دهه‌۹۰ چنین حماسه هایی را آفریدند، آمادگی ندارند در صنعت، تجارت و اقتصاد نیز نقش آفرینی کنند؟ جوانانی که بدون هیچ کار نمایشی در زلزله‌ی دو سال پیش به مردم کمک کردند.

این نامزد سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هردانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و هر گروه در مساجد و محلات می‌توانند ظرفیت های منطقه‌ی خود را بررسی کرده و یک سند پیشرفت برای شهر و روستا و استان خود تهیه و از دولت مطالبه کنند.

وی ادامه داد: ارتقا و جهش کشور با کار نمایشی ممکن نیست بلکه همانند دوران دفاع مقدس نیازمند روحیه‌ی جهادی و بسیجی است.

وی با بیان اینکه باید بار اصلی بر دوش مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: باید در چهار سال آینده دولت، جهش را در خود نشان داده و همه باید در آن نقش داشته باشند و ما باید برای استفاده از ظرفیت اصناف و کارخانجات برنامه داشته باشیم و از فرصت بی نظیر ارتزاق ۱۰ هزار نفر از صنعت و کفش استفاده کرده و با ایجاد بازار جهانی دغدغه تولیدکنندگان را از بین ببریم.

وی افزود: برای جهش و ارتقای کشور باید زنان و مردان آذربایجان شرقی با تمام همت و توان پای کار بیایند.

جلیلی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم که ایران جهش کند باید تک تک روستاها، شهرستان ها و استان ها جهش کند و جهش لازمه جهش ایران جهش استانی مانند آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha