• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400032114961
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزارت راه و شهرسازی:

۹۰۰ کیلومتر خط ریلی اولویت‌دار در کشور در حال اجراست

۹۰۰ کیلومتر خط ریلی اولویت‌دار در کشور در حال اجراست

ایسنا/اردبیل معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: ۹۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور با اولویت در حال احداث است.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۱۰ هزار کیلومتر طرح ریلی مطالعه شده در کشور ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حال ساخت است که ۹۰۰ کیلومتر آن با اولویت و شتاب مناسب شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۶۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر جزو پروژه‌های ریلی اولویت‌دار کشور است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت متوسط ۷۵ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های ریلی مهم نظیر بستان‌آباد – تبریز، همدان – سنندج، و اردبیل – میانه گفت: راه آهن اردبیل – میانه جزو ۸ پروژه ریلی اولویت‌دار کشور به حساب می‌آید.

خطیبی به سرعت مطلوب راه آهن اردبیل – میانه در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: در بخش زیرسازی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و بخش‌های ایستگاهی راه آهن اردبیل – میانه نیز با پیشرفت ۵۵ درصد در حال انجام است.

وی احداث ۳ ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و میهمان‌دوست را یادآور شد و بیان کرد: ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل با پیشرفت ۹۸ درصد در بخش ساختمان و محوطه‌سازی که در مرحله انجام است در ماه‌های آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی کل زیربنای این ساختمان ارزشمند را ۴ هزار و ۸۰۰ متر اعلام و تصریح کرد: ایستگاه راه آهن اردبیل یکی از زیباترین بناهای ایستگاهی کشور است که در کنار ساختمان اصلی دارای بخش‌های تاسیساتی و فنی است.

خطیبی گفت: در بخش روسازی و ریل‌گذاری کار با سرعت مناسب به پیش می‌رود و ۶۱ کیلومتر ریل‌گذاری در مسیر راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده است.

وی به نیاز این پروژه به یک هزار میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ راه آهن اردبیل – میانه به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی در پایان از آغاز مطالعات راه آهن اردبیل به پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: از سال آینده این پروژه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha