• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400032114981
  • خبرنگار : 50187

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

چند هزار معدن در استان کرمان بلاتکلیف است

چند هزار معدن در استان کرمان بلاتکلیف است

ایسنا/کرمان رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حبس پهنه های معدنی استان کرمان افزود: هنوز چند هزار معدن در استان بلاتکلیف است و باید در شورای معادن این موارد رسیدگی و تعیین تکلیف شود؛ اگر اختیارات به استان تفویض شود در حوزه معدن جهش بالایی خواهیم داشت و محرومیت از جنوب استان رخت برمی بندد.

"شهباز حسن پور" امروز 21 خردادماه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر صمت با تاکید بر تلاش همه مسئولان در زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای اظهار کرد: قطعا سردار سلیمانی شاهد و ناظری بر حضور ما در 28 خرداد است.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم بومی سازی قطعات توسط شرکت های صنعتی و معدنی استان کرمان افزود: نمره شرکت های استان در بومی سازی قطعات صفر است.

حسن پور تصریح کرد: سال گذشته جلوی قرارداد 60 میلیاردی یکی از شرکت های استان با خارجی ها را گرفتیم و قطعات موردنیاز در داخل کشور دارد ساخته می شود و درخواست داریم وزیر صمت در این زمینه اقدام جدی داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: در مشاغل خرد و خانگی تصمم گرفتیم تا پایان امسال 12 هزار شغل با محوریت بانک رسالت در استان ایجاد شود و سال گذشته این بانک 735 هزار وام خرد پرداخت کرده و باید به مشاغل خرد توجه ویژه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حبس پهنه های معدنی استان کرمان افزود: هنوز چند هزار معدن در استان بلاتکلیف است و باید در شورای معادن این موارد رسیدگی و تعیین تکلیف شود؛ اگر اختیارات به استان تفویض شود در حوزه معدن جهش بالایی خواهیم داشت و محرومیت از جنوب استان رخت برمی بندد.

حسن پور در پایان اظهار کرد: دغدغه بازرگانان کارت بازرگانی است و مکاتبات متعددی انجام شده اما اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha