• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032115135
  • خبرنگار : 50243

رئیسی در گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی:

نیاز مشهد توسعه تخت‌های بیمارستانی است نه مغازه‌ها

نیاز مشهد توسعه تخت‌های بیمارستانی است نه مغازه‌ها

ایسنا/خراسان رضوی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نیاز مشهد توسعه مغازه‌ها نیست بلکه توسعه تخت‌های بیمارستانی است.

سیدابراهیم رئیسی امروز در گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، با تاکید بر رسیدگی به مساله اسکان زائران در مشهد اظهار کرد: مشهد زمینه زیادی برای زائران دارد، باید زائران که گاهی در خانه‌ها، حسینیه‌ها و پارک‌ها اسکان پیدا می‌کنند بتوانند در جای محترمانه‌ای برای اسکان و زیارت آرامش داشته باشند.

وی ادامه داد: من همواره این عقیده را داشتم به جای اینکه آستان قدس در فعالیت‌هایی مانند پاساژسازی شراکت کند ضمن اینکه هزینه اجتماعی برای آستان قدس دارد، نیاز مشهد هم توسعه مغازه‌ها نیست بلکه توسعه تخت‌های بیمارستانی است باید در جهت رسیدگی به مساله زائران و بهبود شرایط آنان گام بردارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: من زمانی برای یکی از پروژه‌های مهم آستان قدس با دولت صحبت کردم که آن را تبدیل کنیم به یک بیمارستان 1000 تخت خوابی، حدود 30،40 درصد کار هم انجام شده بود اما متاسفانه همکاری نکردند.

وی اظهار کرد: نیاز باید تشخیص داده شود، مشهد به دلیل جایگاهی که دارد به عنوان مرکزیت و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بسیاری از برکات در آن وجود دارد، از جمله اینکه قطب کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم مشهد و استان مساله آب است، افزود: ما عمیقا معتقدیم در خراسان رضوی و کشور نگرانی‌ها پیرامون کمبود آب مربوط به مدیریت آب است، برداشت من در سفرهای استانی که تاکنون داشته‌ام این بوده که مدیریت آب برای ما بسیار مهم است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: دورانی که بنده افتخار خدمت‌گذاری در آستان قدس رضوی را داشتم بخشی از کمک‌رسانی ما به خانواده‌های مستمند کمک به آنها در لایروبی و احیای قنوات به صورت مشارکتی با مردم آن روستا یا به صورت مستقل بود.

رئیسی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب یادآور شد: ما در مرزعه نمونه آستان قدس رضوی آب رسانی زیرسطحی را تجربه کردیم که تجربه بسیار خوبی بود، اینکه مصرف آب یک چهارم بود اما افزایش تولید داشتیم که میتوانیم این موضوع را در سایر مناطق کشور نیز توسعه دهیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخصوص وضعیت حاشیه‌نشینی در مشهد گفت: هرچه قدر که ما به کشاورزی رونق دهیم از مشکلات حاشیه نشینی کاسته می‌شود. رسیدگی به وضعیت خانواده‌هایی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند یک مسوولیت جدی است، باید به حاشیه توجه کرد و با رسیدگی به روستاها از مشکلات حاشیه‌شهرها کم کرد.

وی درباره موضوع اقتصاد و تجارت در خراسان رضوی گفت: تولید کنندگان و بازرگانان استان به خوبی می‌دانند ما با کشورهای منطقه ظرفیت کاری زیادی داریم، سهم تجارت خود با آسیای میانه را باید افزایش دهیم، سهم تجارت خارجی ما از 20 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار قابل افزایش است که البته در این رابطه هم فعالان اقتصادی و هم وزارت خارجه نقش مهمی دارند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی در سطح کشور به ویژه خراسان رضوی افزود: این بازارچه‌ها نقش مهمی در توسعه صادرات استان دارند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا باید در خراسان رضوی آمار بیکاری داشته باشیم؟ گفت: آیا می‌شود ما در این استان بیکار نداشته باشیم؟ بله می‌شود، من معتقدم درصدی از ظرفیت تولیدی استان معطل است، این ظرفیت را باید راه انداخت، ما معتقدیم معنا ندارد در استانی همچون خراسان رضوی که اینقدر زمینه کار در حوزه های کشاورزی و صنعت برای آن فراهم است شاهد بیکاری جوانان باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه مساله مسکن در استان قابل حل است، افزود: زمینه توسعه به واسطه نیروهای کارآمدی که در خراسان رضوی وجود دارد مهیاست و اقتصاد مشهد را میتوان به دست توانای جوانان رونق بخشید.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی مساله اشتغال و مسکن جوانان حل شود دیگر ازدواج نیازی به تبلیغ ندارد و زمینه آن فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان رضوی سرمایه‌های عظیمی است که می‌توان از آن بهره برد، گفت: مرتفع شدن دغدغه‌ها به حضور و مشارکت مردم در انتخابات بستگی دارد، جوانان عزیز خراسانی، اگر به هر دلیلی سرخورده و ناامید شده‌اید در انتخابات حضور پیدا کنید، تغییر شرایط به دست شماست و این تغییر کاملا امکان پذیر است.

رئیسی یادآور شد: در دستگاه قضا که عده‌ای امید به بهبودی آن نداشتند گام‌هایی برداشته شد که نگاه مردم را نسبت به این دستگاه کاملا متفاوت کرد، این تغییر امکات پذیر است و این اراده جدی وجود دارد، آمدن من در این میدان نیز نه از روی هوا و هوس که فقط برای برطرف شدن دغدغه‌های مردم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha