• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400032115180
  • منبع : نمایندگی سمنان

عبدالناصر همتی در گفت وگو با مردم سمنان وعده داد:

افزایش قدرت خرید مردم با پرداخت عادلانه یارانه ها و بازتوزیع درآمدها

افزایش قدرت خرید مردم با پرداخت عادلانه یارانه ها و بازتوزیع درآمدها

ایسنا/سمنان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت ترمیم و افزایش قدرت خرید مردم از طریق پرداخت عادلانه یارانه ها و بازتوزیع درآمدهای کشور تاکید کرد.

دکتر عبدالناصر همتی در گفت وگو با مردم استان سمنان با اذعان به اینکه قدرت خرید مردم در اثر تحریم ها کاهش یافته اظهار کرد: دولت آینده باید قدرت خرید مردم را از طریق عادلانه کردن پرداخت یارانه ها،،بازتوزیع درآمدهای کشور، اخذ درآمد از دارایی ها و درآمدهایی که جنبه سفته بازی داشته و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان، به مردم برگرداند.

وی برگرداندن قدرت خرید به مردم را وظیفه دولت سیزدهم خواند و ضمن تاکید بر تلاش برای بهبود معیشت آحاد مردم جامعه افزود: معیشت مردم در حال حاضر تحت تاثیر تحریم، تورم و کاهش ارزش پول ملی قرار گرفته و همین مشکلات جدی برای آنها بوجود آورده است.

دکتر همتی از تحریم ها بهعنوان عاملی مهم و بسیار موثر در تشدید مشکلات اقتصادی بوجود آمده برای مردم نام برد و خاطرنشان کرد: برخلاف عده ای که نقش تحریم ها را ناچیز می دانند من سه سال است که از نزدیک شاهد این شرایط هستم. تحریم های ظالمانه همه بخش های اقتصادی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و قدرت خرید مردم تحت تاثیر تحریم ظالمانه، تورم بالا و تحت تاثیر روند کاهشی ارزش پول ملی تضعیف شده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری بر لزوم رفع تحریم ها تاکید و تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که انزوای خارجی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بیش از این شاهد نوسان در رشد اقتصادی کشور باشیم گفت: پیش بینی ناپذیربودن اقتصاد، یک سهم مهلک برای کشور و سرمایه گذاران است.

دکتر همتی مهار تورم را یک نیاز ضروری خواند و افزود: اگر تورم را مهار نکنیم این تورم، سفره بخش بزرگی را کوچک و سفره بخش کوچکی که دو دهک بیشتر نیستند را بزرگ و بزرگتر می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی تاکید و بیان کرد: البته خوشبختانه توسعه صادرات غیرنفتی در سه سال اخیر خوب بوده اما صادرات غیرنفتی می تواند تا۵۰درصد بیش از این نیز افزایش بیابد.

رئیس پیشین بانک مرکزی ایران ادامه داد: باید صادرات غیرنفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات محور افزایش دهیم و استان‌های مختلف و از جمله استان سمنان می تواند نقش مهمی در این بخش ایفا کند.

وی با بیان اینکه صادرات کشور در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته اظهار کرد: این افزایش نویدبخش این است که می توان با گسترش تولیدات صادرات محور، به روند افزایشی صادرات غیرنفتی تداوم بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha