• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400032215419
  • خبرنگار : 50180

2500 بیکارِ کرمانشاهی برای حضور در بازار کار آماده می‌شوند

2500 بیکارِ کرمانشاهی برای حضور در بازار کار آماده می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای آموزش 2500 نفر از بیکاران استان برای جذب در واحدهای در حال احداث پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان خبر داد.

 یاور محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث واحدهای پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان، اظهار کرد: در راستای توانمند کردن نیروهای بومی برای بکارگیری در این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری، آموزش نیروهای مورد نیاز با همکاری وزارت نفت در دستور کار مجموعه فنی و حرفه ای استان قرار گرفته که توافقنامه اولیه آن را هم برای تایید نهایی به وزارت نفت فرستاده ایم.

محمدی ادامه داد: در صورت تایید توافقنامه و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت نفت، نسبت به تجهیز کارگاه های بخش دولتی و خصوصی و حتی شرکت های مرتبط برای شروع آموزش این نیروها اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تخصصی بودن کار، طولانی بودن آموزش ها و محدودیت پذیرش، گفت: در صورت تایید توافقنامه از سوی وزارت نفت، کمیته ای برای جذب افراد جویای کار برای ثبت نام افراد دارای اولویت در دوره های آموزشی فعال خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان قطعا با اولویت افراد بومی و نیز افراد دارای تخصص انجام خواهد شد، گفت: تلاش می شود تا در جذب نیروها شاخص هایی مد نظر قرار گیرد تا از افراد با پشتکار بالا و توانمند برای شرکت در دوره های آموزشی استفاده شود.

محمدی ادامه داد: متقاضیان در رشته های برق صنعتی، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق، جوش آرگون و کُد، نصب ماشین آلات مکانیکی و صنعتی  آموزش خواهند دید.

محمدی اضافه کرد: استفاده از نیروهای غیربومی در پروژه های بزرگ استان در گذشته باعث گلایه‌مندی مردم و نمایندگان مجلس شده بود، لذا برنامه ریزی کرده ایم تا با توجه به در دست احداث بودن واحدهای پتروشیمی و نفت و گاز در استان، نسبت به آموزش افراد بومی حایز شرایط برای بکار گرفته شدن در این پروژه ها با همکاری وزارت نفت اقدام کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha