• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400032215853
  • منبع : نمایندگی سمنان

مرمت ابنیه جاده‌ای آسیب‌دیده از سیلاب در سمنان

مرمت ابنیه جاده‌ای آسیب‌دیده از سیلاب در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای سمنان با اشاره به برآورد خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیلاب‌های اخیر به راه ها و ابنیه فنی محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل ،گفت: با هدف حفظ و نگهداری ابنیه فنی موجود در راه‌های استان، مرمت و بازسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

وحید صداقت 22خردادماه با اشاره به اینکه نگهداری راه‌ها در محورهای شریانی و حفظ پل‌ها و ابنیه فنی مسیر راه‌ها، جزو وظایف اصلی حوزه نگهدای راه است اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ورود  آسیب‌ها و افزایش عمر و دوام  ابنیه فنی موجود در راه‌های استان، مرمت آنها در حال انجام است.

رئیس اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان سمنان افزود: در پی بارش‌های امسال  و جاری شدن سیل در حاشیه محورهای مواصلاتی صدماتی به ابنیه فنی موجود وارد شد که بر این مبنا قراردادهای مختلفی برای ترمیم پل ها و اجرای رادیه و برید در حوزه استحفاظی این اداره کل منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات نگهداری ابنیه فنی راه تصمیم گیری‌ها در خصوص زمان و انتخاب گزینه های ترمیم اهمیت بسزایی داشته، گفت: پل ها از جمله آسیب‌پذیرترین اجزای اصلی در جسم راه ها بوده و حفظ ایمنی آنها برای حفاظت از تردد کاربران جاده‌ای و توجه به مسئله پدافند اهمیت زیادی دارد، از این رو بازدید مستمر از پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در قالب اجرای طرح BMS (سیستم مدیریت یکپارچه پل‌ها) در دستور کار این اداره بوده و بطور مداوم  این امر توسط کارشناسان فنی انجام می گیرد.

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل افزود: به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی و جلوگیری از تخریب این ابنیه در زمان بارش، عملیات لایروبی و تنقیه ابنیه های مهم بطورمداوم انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: ۲۰۷۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و بیش از  ۵۰۰۰ ابنیه فنی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان قرار دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha