• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400032215868
  • خبرنگار : 71496

تاکید الکاظمی بر تلاش دولتش برای شناسایی قاتلان تظاهرکنندگان

تاکید الکاظمی بر تلاش دولتش برای شناسایی قاتلان تظاهرکنندگان

نخست وزیر عراق امروز (شنبه) بار دیگر بر تلاش کابینه خود برای شناسایی و بازداشت عوامل قتل تظاهرکنندگان از اول اکتبر ۲۰۱۹ تا امروز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز در دیدار با خانوادره شهید انس مالک، فردی که در اثر جراحات وارده در تظاهرات سال گذشته شهر الناصریه استان ذی‌قار به شهادت رسید، اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی به صورت جدی برای شناسایی و بازداشت قاتلان فعالان عراقی تلاش می‌کنند. چندی قبل نیز موفق شدیم قاتلان شهید احمد عبد الصمد، روزنامه‌نگار کشورمان و نیز تیم‌های ترور در بصره و تعدادی از قاتلان تظاهرکنندگان را بازداشت کنیم.

الکاظمی در ادامه گفت: شهر الناصره دهه‌های طولانی است از در حاشیه قرار گرفتن رنج می‌برد و امروز نیز جوانان آن از کمبود خدمات و سیاست‌های اشتباه در رنج هستند.

نخست وزیر عراق افزود: کابینه‌ام اهمیت بسیاری برای استان ذی‌قار قائل است و امروز نیز تعدادی پروژه مهم برای خدمت به مردم این استان را کلید زد.

همچنین او در نشستی با فرماندهان امنیتی استان ذی‌قار تاکید کرد: این استان طی سال گذشته میلادی از شرایط امنیتی بسیار دشواری رنج برد و این مساله بر وضعیت ساکنان استان و زندگی روزمره آنها تاثیر گذاشت.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: ضعف امنیتی روند بازسازی‌ها در استان ذی‌قار و خدمات‌دهی به شهروندان را به تعویق انداخته و ما امروز وضعیت جدیدی را در این استان پیش روی خود داریم، یک آرامش نسبی در استان وجود دارد که باید حفظ شده و تقویت شود.

الکاظمی افزود: این امر باید با تسریع در اجرای پروژه‌های خدماتی و عمرانی همراه شود تا برای شهروندان به ویژه جوانانی که مدت‌ها است از مشکلات در رنج بوده و فرصت‌های شغلی برایشان وجود نداشته، امید ایجاد کنیم.

او در پایان ضمن دستور به تمامی دستگاه‌های امنیتی برای آغاز همکاری‌های گسترده و تلاش جدی برای جلوگیری از هرگونه نفوذ، گفت: امنیت اساس همه چیز است و بدون آن امکان حرکت به سوی تغییر، عمران و شکوفایی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha