• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400032215918
  • خبرنگار : 71516

تعجب حماس از اظهارات ایلهان عمر

تعجب حماس از اظهارات ایلهان عمر

جنبش حماس از اظهارات عضو مجلس نمایندگان آمریکا که "قربانی و جلاد را با هم مساوی قرار داده"، ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، باسم نعیم، عضو دفتر روابط بین‌الملل در جنبش حماس گفت: اظهارات اخیر ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا جای تعجب دارد. او مقاومت مردم فلسطین را با جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی در فلسطین و تجاوز آمریکا در افغانستان مساوی قرار داد. ما از مواضع عمر درباره دفاع از عدالت و حقوق مظلومان و در رأس آن حقوق عادلانه مردم فلسطین قدردانی می‌کنیم اما این جمع کردن و مساوی قرار دادن ظالمانه و مغایر با عدالت و قوانین بین‌المللی را باید محکوم کرد.

وی تأکید کرد: مردم فلسطین از بیش از هفت دهه است که تحت اشغال زندگی می‌کنند و رنج و مشکلات زیادی کشیده‌اند و در طول این دهه‌ها به خاطر آزادی و استقلال ثابت ماندند. آن‌ها انعطاف زیادی به خرج دادند و بهای زیادی را پرداختند اما طرف مقابل از عمل کردن به قطعنامه‌های بین‌المللی سرباز زد و به لجاجت خود ادامه داد. مردم فلسطین حق دارند در برابر اشغالگران با تمام ابزارهای ممکن از جمله مقاومت مسلحانه بایستند. باید جمله نسلون ماندلا را به یاد آوریم که می‌گفت همواره این مظلوم است که شکل مبارزه را تعیین می‌کند نه ظالم. ما همواره از تمام کمیته‌های تحقیقات بین‌المللی استقبال و آمادگی خود را برای همکاری در راه تحقق عدالت و مجازات متجاوزان اعلام کردیم اما اشغالگران اسرائیلی همکاری را رد می‌کنند و اجازه ورود به اراضی فلسطینی را نمی‌دهند. ما انتظار داریم ایلهان عمر و تمام مدافعان حقوق فلسطین به شکل درست و دقیق مسائل را توصیف کنند چراکه این نقطه آغاز مهم برای ایجاد اصول حل عادلانه این نزاع مزمن است.

ایلهان عمر دوشنبه گذشته گفته بود: ما شاهد وقوع قساوت‌های غیر قابل تصور از سوی آمریکا، حماس، اسرائیل، افغانستان و طالبان بوده‌ایم. من از آنتونی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) ‌پرسیدم که مردم برای رسیدن به عدالت کجا قرار است، بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۳ ۰۹:۲۰

این خانوم بدبخت هم یه مسلمان غرب زده است که حق و باطل را از هم تشخیص نمیده اگه تو واقعا یه مسلمانی اونجا توی کابینه اون خونخواران تاریخ چه غلطی میکنی