• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400032216033
  • خبرنگار : 50448

قاضی‌زاده هاشمی:

مشکل فقط این نیست که کدام جناح سر کار باشد /همه شهرستان‌های ایران پایتخت می‌شوند

مشکل فقط این نیست که کدام جناح سر کار باشد /همه شهرستان‌های ایران پایتخت می‌شوند

ایسنا/بوشهر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نه تنها برای کل کشور برنامه ریزی می کنیم بلکه برای هر استان و شهرستان برنامه داریم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم بوشهر اظهار کرد: بوشهر استان دریادلان، مرزبانان خلیج فارس، مجاهدان و مبارزان است که همیشه با اشغال خارجی‌ها جنگیده‌اند؛ از رئیس‌علی دلواری گرفته تا بعد از او، همه کسانی که اجازه ندادند مرز و بوم ما به اشغال خارجی‌ها در بیاید.

وی تصریح کرد: من توفیق سفر به استان بوشهر و سرکشی به طرح‌های عسلویه را داشته‌ام، مهمان نوازی‌تان هیچگاه از خاطرم نمی‌رود. این استان امروز مرکز توجه همه ایرانیان عزیز به عنوان پایتخت انرژی کشور است، این شبکه بزرگ گازی که در سراسر کشور وجود دارد وابسته به استان بوشهر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: استان بوشهر علاوه بر اینکه در حوزه انرژی غنی است، با داشتن یک ساحل طولانی در شمال خلیج فارس امکان توسعه صنایع دریایی، شیلات، شغل شریف ملوانی و دریانوردی که از گذشته در استان بوشهر باب بوده است، را دارد.

شهرستان به شهرستان برنامه داریم

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: ما در دولت سلام نه اینکه از دور دستی بر آتش داشته باشیم بلکه با گروهی از جوانان اطلاعات کافی از کل استان و هر شهرستان را به صورت جداگانه جمع‌آوری کرده‌ایم و در هر شهرستان فرصت‌ها، تهدیدها و نیازها شناسایی شده است. این بدان معناست که ما نه تنها برای هویت کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم بلکه برای هر استان و هر شهرستان به صورت جداگانه برنامه‌هایی در سطح ملی، استانی و شهرستانی داریم.

وی افزود: از وقتی گام دوم انقلاب و موضوع ایجاد تمدن اسلامی ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد با جمعی از جوانان این کشور بر آن شدیم تا مشکل اصلی‌ای که موجب مزمن شدن برخی مسائل در کشور شده مثل کافی نبودن درآمد برای معیشت، بیکاری، گرانی و موضوعات از این دست را شناسایی کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: مشکل فقط در این نیست که این جناح و آن جناح سر کار باشد، دعوای انتخاباتی ما بر سر این است که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر با ۲۷۵ اتوبوس بیایند و با ۲۷۵ اتوبوس بروند. هر چند بعضی مواقع این اتوبوس‌ها رنگ‌شان را عوض می‌کنند و خودشان را در جناح‌های مختلف جا می‌زنند. افرادی که یک روزی با راست‌ها، راست بودند، روزی دیگر با چپ‌ها چپ و هر روزی به یک رنگ در می‌آیند در کل باید گفت مسئله تنها این‌ها نیست.

وی ادامه داد: اگرچه این آدم‌ها از این منظر که به مسائل اساسی توجه نمی‌کنند و حاشیه‌سازی می‌کنند مسئله هستند، ولی مسئله اصلی روش اداره کشور، نوع حکمرانی و نوع نگاه مردم به اداره کشور است. مسئله این است که مسئولین قیم مردم هستند یا کارگزاران مردم؟، مسئولین وکلای مردم هستند یا سرپرستان مردم، به محض این که انتخابات تمام می‌شود انگار که کل اختیارات عالم به این مدیرانی واگذار شده که سرکار می‌آیند و آن‌ها هر تصمیمی که بخواهند برای سرنوشت مردم می‌گیرند.

اداره کشور را بازبینی کرده‌ایم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت‌های ضد مردمی بدون توجه به منافع مردم و دولت شکل می‌گیرد و تنها به منافع بعضی اشخاص و وابستگان قدرت در دولت توجه می‌شود، ما سعی کردیم که روش اداره کشور را بازبینی کنیم؛ در مجموعه گام دوم مدل حکمرانی جدیدی را متولد کرده‌ایم که امور را به مردم واگذار می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: آیا شما مسائل و مشکلات شهرتان را بهتر درک می‌کنید یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه در تهران؟ یک تهران درست کرده‌ایم و همه اختیارات و امکانات کشور را به آن‌ها و چند کلان شهر داده‌ایم.

وی بیان کرد: در طراحی ما همه شهرستان‌های ایران پایتخت می‌شوند و به جای اینکه تنها تهران پایتخت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دانشگاهی و امنیتی باشد و همه امور در آنجا جمع شده، همه ۴۸۵ شهرستان هر کدام پایتخت خودشان شوند.

مدیران با نارضایتی یک‌سوم مردم عزل می‌شوند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باتوجه به اختیاراتی که ماده ۱۳۷ قانون اساسی در اختیار دولت گذاشته است، دولت اختیارات اجرایی خودش را به فرماندار شهرستان‌ها تفیض می‌کند یعنی همان اختیاری که وزیر کشاورزی، وزیر صنعت، راه و شهرسازی و سایر وزیران دارند را در حوزه تصدی و اجرا به فرمانداران واگذار می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: فرمانداران را موظف به پاسخ‌گویی در برابر مردم می‌کنیم و اگر یک سوم مردم از آن‌ها رضایت نداشته باشند و در سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم اعلام نارضایی کنند، دولت آن مدیر را عزل می‌کند.

وی با خطاب قرار دادن مردم بوشهر گفت: بوشهری‌ها با آن جغرافیای فرهنگی و اصالت و ریشه‌ای که در مبارزه با استعمار در طول تاریخ دارند، سفیران فرهنگ ایران در جهان هستند. بوشهر یکی از نگین‌های ما در شمال خلیج فارس است که همیشه مورد طمع استعمارگران بوده و این نشان دهنده اهمیت این شهر است.

مشکلات شهرستان‌های مختلف استان بوشهر

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش ترانزیتی استان بوشهر بیان کرد: توسعه احداث راه آهن شیراز - بوشهر و آزادراه بوشهر - شیراز باید با جدیت دنبال شود و توسعه حمل و نقل دریایی با اتصال به خط ریلی نیازمند عزمی جدی است چرا که این مسیرها نقش بسیار مهمی در مبادلات با کشورهای جنوبی خلیج فارس دارند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: حاشیه نشینی از جمله مسائل مهم استان بوشهر به شمار می‌رود که مانند همه استان‌ها باید برطرف شود، همچنین با توجه به وابستگی استان به شیلات و صیادی باید صید غیر قانونی ترال را محدود کرد.

وی خطاب به مردم تنگستان اظهار کرد: قاچاق در این شهرستان رایج است و با توجه به اینکهته لنجی از مهم‌ترین مشاغل مردم این شهرستان است باید این فعالیت از حالت پنهان‌کاری خارج و به آن سروسامانی داده شود تا زمینه درآمدزایی مردم در این زمینه فراهم شود. زیرساخت‌های درمانی و هتلی برای توسعه گردشگری در این شهرستان نیز باید تقویت شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان جم تصریح کرد: با توجه به رونق کشاورزی در این شهرستان، توسعه صنایع وابسته و پشتیبان کشاورزی در این شهرستان ضروری است. 

دشتستان در زیرساخت‌های صنعتی و پشتیبانی صنایع ضعف دارد

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و اهمیت شهرستان دشتستان بیان کرد: این شهرستان مهد صنایع دستی، صیفی جات و خرما است ولی متاسفانه دشتستان در زیرساخت‌های صنعتی و پشتیبانی صنایع ضعف دارد. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جاذبه‌های شهرستان دشتی تاکید کرد: در این شهرستان تجهیزات بیمارستانی کافی ندارد و از معادن این شهرستان به خوبی استفاده نشده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: در شهرستان دیّر که از بنادر مهم کشور است باید بزرگراه گناوه - بوشهر - دیر تکمیل شود. صنایع بسته بندی کشاورزی نیز برای توسعه صادرات در این شهرستان افزایش یابد.

وی خطاب به مردم شهرستان دیلم عنوان کرد: شهرستان دیلم دارای جاذبه طبیعی و گردشگری خوبی است و باید با فراهم ساختن زمینه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان از کشاورزی سنتی فاصله گرفت و زیرساخت‌های بوم گردی را توسعه داد.

درباره آلودگی هوا در عسلویه فکر اساسی شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شهرستان عسلویه دارای ظرفیت بالایی در حوزه گاز و صنعت است و صنایع عظیمی در این منطقه وجود دارد، فلذا در راستای توجه به نیروی انسانی باید کمپ‌های کارگری ساماندهی شود و درباره آلودگی هوا هم فکری اساسی صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: شهرستان‌ کنگان دارای ظرفیت خوبی برای تجارت بین المللی است و باید زیرساخت‌های این شهرستان‌ و خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه توسعه یابد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان گناوه گفت: صنایع بسته بندی و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها باید توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha