• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400032316280
  • خبرنگار : 71567

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد

آغاز توزیع کمک به تجهیز فضاهای فرهنگی ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی

آغاز توزیع کمک به تجهیز فضاهای فرهنگی ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه فاز سوم کمک برای تجهیز فضاهای فرهنگی درون دانشگاهی کلید خورد، گفت: قصد ما این است تا شرایط را طوری فراهم کنیم که دانشجویان فعال در نهادهای فرهنگی درون دانشگاه‌ها پس از بازگشایی دانشگاه‌ها با فضای متفاوتی روبرو شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن زائری‌لطف با اشاره حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از فضاهای فرهنگی دانشگاه‌ها عنوان کرد: خوشبختانه در فاز اول با پیگیری‌ها و حمایت دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، مشاور اجرایی ایشان دکترسیدعابدین حسینی آهنگری توانستیم ۳ میلیارد تومان به ۶۰ دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: در فاز دوم نیز توانستیم کمک‌های ۵۰ میلیارد ریالی به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کنیم. کمک در فاز سوم این طرح پس از گزارش‌گیری‌های دقیق صورت گرفت و فعالیت‌های دانشگاه‌ها را به طور دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم و خوشبختانه در اکثر دانشگاه‌ها این بودجه در جای خودش صرف شده بود و در واقع تعداد دانشگاه‌هایی که این بودجه را در جای دیگری مصرف کرده‌اند به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند.

وی افزود: خوشبختانه حمایت از تجهیزات فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی مبتنی بر«یافته‌های سنجش سرمایه فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی» است.

زائری‌لطف با اشاره به اهمیت تجهیز و بازسازی فضاهای فرهنگی بیان کرد: خوشبختانه طبق گزارش‌هایی که به صورت تصویری و مکتوب از دانشگاه‌ها دریافت کردیم متوجه شدیم که در این مدت اقدامات خوبی برای تجهیز فضاهای فرهنگی صورت گرفت و اکثر دانشگاه‌ها این بودجه در جای خودش به مصرف رسانده‌اند. تعدادی از دانشگاه‌ها نیز به خرید تجهیزاتی چون کامپیوتر، پرینتر، اسکنر برای نهادهای دانشجویی اقدام کردند.

به گزارش مفدا، وی اضافه کرد: در راستای تجهیز فضاهای فرهنگی چند دانشگاه علوم پزشکی مانند دانشگاه‌های اهواز، مشهد، نیشابور، ساوه و... به ساخت خانه‌های فرهنگ اقدام کردند. ما نیز مبالغ بیشتری به چنین دانشگاه‌هایی اختصاص دادیم تا فضاهای فرهنگی در این مراکز تجمیع و محل مناسبی برای نهادهای دانشجویی آن‌ها ایجاد شود. 

زائری‌لطف ادامه داد: در فاز سوم درکنار ساخت و بازسازی فضاهای فرهنگی برای تجهیزات به ۳۲ دانشگاه کمک خواهیم کرد. دانشگاه‌هایی که برای اختصاص دادن محل مناسب برای فضاهای فرهنگی محدود دارند می‌توانند به سراغ کانکس‌هایی که در شان نهادهای فرهنگی درون دانشگاه باشد بروند و در این زمینه از حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برخوردار شوند. نگاه ما این است که تشکیل نهادهای دانشجویی حتما باید با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب فرهنگی همراه باشد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت همچنین اشاره کرد: متاسفانه دانشگاه‌هایی که بودجه تجهیز فضاهای فرهنگی را درمحل اصلی خود خرج نکردند، پرداختن به موضوعات رفاهی را در دستور کار خود قرار داده و این بودجه فرهنگی را در بخش رفاهی به مصرف رساندند. نباید فراموش کنیم که موضوعات فرهنگی تاثیرات کیفی زیادی دارند که در بلندمدت نقش و اهمیت خود را نشان می‌دهد. فراموش نکنیم که فعالیت‌های دانشجویی از فعالیت‌های فرهنگی تفکیک‌ناپذیر است و نباید پرداختن به یک حوزه ما را از جنبه‌های دیگر غافل کند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بنا داریم با حمایت مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیز تجهیزاتی را در اختیار کانون‌های جهادی جهت ارتقا اردوهای جهادی در مناطق محروم قرار دهیم که در آینده جزییات این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha