• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400032316639
  • خبرنگار : 71564

نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان

نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان

مدرس دوره‌های آموزش تخصصی محیط‌بانی ضمن تاکید بر نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان گفت: متاسفانه آموزش مناسب به محیط‌بانان ارئه ‌نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، علی جهانی - مدرس دوره‌های آموزش تخصصی محیط‌بانی و دانشیار پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار - در وبینار محیط زیستی بخشی از راه‌حل با موضوع محیط‌بانان و استانداردهای حفاظت فیزیکی از محیط زیست در ایران و جهان به روند آموزش‌های محیط‌بانی، به شکل‌گیری مرکز آموزش محیط‌بانی و نحوه آموزش به محیط‌بانان پرداخت و گفت: ما در جامعه نیاز داریم که تخصصی‌تر به موضوع محیط‌بانی نگاه کنیم. از سویی آموزش‌های محیط‌بانان باید تخصصی‌تر و منظم‌تر برگزار شوند.

وی ادامه داد: برای این کار باید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سازمان محیط زیست هماهنگی‌هایی را انجام دهند که قبل و حین ورود، محیط‌بانان دوره‌های تخصصی را پشت سر بگذارند.

جهانی اضافه کرد: متاسفانه از سال ۱۳۹۷ آموزش‌های محیط‌بانی کشور به سال‌های گذشته برگشت و با تاسف آموزش مناسب به محیط‌بانان داده ‌نمی‌شود.

در ادامه این وبینار علمدار علمداری - محیط‌بان پیشکسوت و کارشناس محیط زیست - به چالش‌های حفاظتی محیط‌بانان از زمان افتتاح سازمان شکاربانی  سپس تبدیل آن به سازمان محیط‌ زیست پرداخت و تصریح کرد: در ۵۰ سال گذشته افرادی که وارد حرفه محیط بانی می‌شدند با علاقه قلبی آن را انتخاب می‌کردند و از ویژگی‌های مختلف نظیر آمادگی جسمانی برخوردار بودند. در عین حال نیز فرصت‌های شغلی مختلفی داشتند.

وی با اشاره به مسئله خشونت علیه محیط‌بانان اظهار کرد: خشونت علیه محیط‌ زیست و محیط‌بانان در گذشته به این حد نبوده و با توسعه جامعه این خشونت‌ها بیشتر شده است. روند صعودی شهدای محیط زیست گواهی بر این موضوع است. 

در ادامه عباس محمدی - کنشگر محیط زیست - با تاکید بر آمادگی نیروهای محیط‌بانی در فعالیت‌های میدانی و تمرکز بر این امر مقدس گفت: آموزش تخصصی مناسبی به نیروهای محیط‌بانی در این امر داده نمی‌شود. در واقع برای این نیروها آموزش آکادمیک زیاد موثر نیست و باید سازمان‌ها برای امر آموزش به آموزش میدانی و عملی روی آوردند.

بر اساس این گزارش کلیه افراد می‌توانند  برای شرکت در آخرین وبینار محیط زیستی بخشی از راه‌حل که امروز (۲۳ خرداد) برگزار می‌شود به لینک https://b۲n.ir/q۲۹۰۹۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha