• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400032316791
  • خبرنگار : 71516

آحارونوت: مسؤولان لیکود علیه نتانیاهو هستند

آحارونوت: مسؤولان لیکود علیه نتانیاهو هستند

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که اعضای فراکسیون لیکود از اظهارنظر علیه بنیامین نتانیاهو می‌ترسند چراکه او هنوز شخصیت‌ها برای پست‌های باقی مانده لیکود در بین مخالفان را انتخاب نکرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نزاع آتی بنیامین نتانیاهو، آیا نخست وزیری که دوره‌اش به پایان رسیده و رئیس لیکود در برگزاری انتخابات داخلی غیرمنتظره برای ریاست لیکود موفق خواهد شد؟ مسؤولان حزب لیکود اعلام کردند که مخالف طرح نتانیاهو برای غافلگیر کردن دشمنانش هستند و آماده چنین طرحی نیستند.

این روزنامه نوشت: مسؤولان زیادی گفتند که با این اقدام به این دلیل که یک گام غیردموکراتیک است و با قانون لیکود مغایرت دارد، مخالفند. از جمله کسانی که با این طرح مخالفت کردند حایم کاتس، رئیس هسته مرکزی لیکود و عضو کنست، یسرائیل کاتس، رئیس دبیرخانه لیکود، یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت سابق و نیر برکات، عضو کنست هستند که با برگزاری انتخابات مقدماتی در همایش بزرگی که پنج‌شنبه برگزار شد، مخالفت کردند. وی و ادلشتاین رقابت علیه نتانیاهو را بررسی می‌کنند.

این روزنامه نوشت: حایم کاتس روز گذشته اعلام کرد: نتانیاهو با اکثریت آرا انتخاب شد تا برای چهار سال و نیم آتی رئیس لیکود باشد و هیچ کسی به این مساله اعتراض نکرد. پس برای چه اکنون باید انتخابات داخلی برگزار شود؟ نتانیاهو باید رهبری مخالفان را برعهده گرفته و برای سرنگونی دولت تلاش کند.

این روزنامه نوشت که مخالفت کاتس و رئیس دبیرخانه مهم است چراکه برگزاری انتخابات موافقت نهادهای لیکود را می‌طلبد.

یدیعوت آحارونوت نوشت: یکی از مسؤولان حزب لیکود مدعی شده که اعضای فراکسیون لیکود از اظهارنظر علیه نتانیاهو می‌ترسند چراکه او هنوز شخصیت‌ها برای پست‌های باقیمانده لیکود در مخالفان را انتخاب نکرده. هرچه لیکود مولفه‌های قدرت را از دست بدهد به همان اندازه انتقادات داخلی از نتانیاهو افزایش می‌یابد. تنها مساله‌ای که لیکود را از قدرت جدا می‌کند نتانیاهو است. دوره نتانیاهو به سر آمده است. کسی که باعث می‌شود دولت تغییر پابرجا بماند نتانیاهو است. تا زمانی که او باشد لیکود در مخالفان باقی خواهد ماند.

این روزنامه نوشت: جنگ اضافی بر سر پست رئیس فراکسیون لیکود در کنست خواهد بود. نتانیاهو تصمیم دارد رئیس آن میکی زوهار را تغییر داده و یاریو لوین، رئیس کنست را که دوره وی تمام شده، تعیین کند. نتانیاهو بر لوین برای قبول این پست به دلیل مهارتش در اداره لیکود و ائتلاف‌های سابق فشار می‌آورد. مسؤول مذکور مدعی شده که تنها اعضای فراکسیون رئیس آن را در انتخابات محرمانه تعیین می‌کنند نه نتانیاهو.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha