• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400032417201
  • خبرنگار : 50184

"وادا" مانع حضور ملی پوش کرمانشاهی در پارالمپیک توکیو شد

"وادا" مانع حضور ملی پوش کرمانشاهی در پارالمپیک توکیو شد

ایسنا/کرمانشاه درحالی به فاصله حدود دو ماه مانده تا آغاز رقابت های پارالمپیک توکیو، پرونده اعزامی های ایران به این رقابت ها تا حدود زیادی بسته شده که نامی از مهران نکویی مجد ورزشکار کرمانشاهی بین لیست ورزشکاران اعزامی دیده نمی شود.

این ورزشکار کرمانشاهی سال ۲۰۱۹ در رقابت های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در امارات توانست در رشته پرتاب وزنه با رکورد یازده متر و 41 سانتی متر ضمن کسب مدال نقره، سهمیه حضور در رقابت های پارالمپیک را بگیرد، اما حالا نام این ورزشکار در لیست ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو نیست.

مهران نکویی مجد در خصوص چرایی این موضوع در گفت و گو با ایسنا، گفت: سال ۲۰۱۹ پس از مسابقات جهانی و کسب مدال تست دوپینگ دادم و هر دو تست منفی شد تا اینکه شهریور سال گذشته نامه ای از سوی وادا(سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین ارسال شد که طی آن عنوان شده بود اولین تست دوپینگم در رقابت های جهانی رقیق بوده و مشکوک به دوپینگ است.

وی تصریح کرد: بنا به درخواست وادا برای اینکه اطمینان پیدا کنند که دوپینگ نمی کنم، قرار شد تا طی سال چندین نوبت تست بدهم که موافقت کردم و براین اساس از سال گذشته تا به امسال شش مرتبه تست دوپینگ دادم که همگی آنها منفی بود.

این ملی پوش پرتاب وزنه دومیدانی ایران اضافه کرد: متاسفانه علیرغم اینکه تمام تست هایی که گرفته شده منفی بود،‌ اما سازمان وادا بطور غیررسمی و به ناحق حضورم در رقابت های ورزشی را به حالت تعلیق درآورده تا به رقابت های پارالمپیک اعزام نشوم،  این درحالی است که طبق آزمایشات صورت گرفته،هیچگونه مشکلی برای اعزام ندارم و این تعلل سازمان وادا در رسیدگی به این موضوع باعث نرفتنم به پارالمپیک و از دست رفتن یک مدال قطعی برای کشورم می شود.

وی تاکید کرد: رکوردهایی که در تمرینات دارم در حد قهرمانی جهان است، بنابراین اصلا نیازی به استفاده از دوپینگ ندارم.

نکویی مجد این اقدام سازمان وادا را ناعادلانه و ناحق توصیف کرد و افزود: تنها راه درآمدم از ورزش است و علیرغم افتخاراتی که تاکنون داشته ام اما توسط هیچ دستگاهی استخدام نشده‌ام، لذا تعلیقم از حضور در پارالمپیک ضایع کردن حقم است.

وی اضافه کرد: از طریق کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون پیگیری هایی را انجام دادم و آنها نیز با سازمان وادا رایزنی کردند، اما متاسفانه به جایی نرسیده و درحال حاضر هم یک ورزشکار را که نه ورودی کسب کرده، نه سهمیه ای دارد و نه مدالی گرفته را جایگزینم برای پارالمپیک کرده اند و مانند آب خوردن کنارم گذاشتند.

این ورزشکار پارالمپیکی ایران افزود: ۱۵ سال است عضو تیم ملی هستم و طی این سالها مدال های رنگارنگی را گرفته ام و هیچگاه برای نشان دادن توانمندیهایم نیازی به دوپینگ نداشته‌ام.

وی تاکید کرد: تابحال برای حضور در پارالمپیک هزینه های زیادی کرده و زحمات زیادی کشیده ام و اکنون نباید زحماتم اینطور تباه شود.

نکویی مجد اضافه کرد: کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون بابت اتهام زنی وادا به من و اینکه یکی از امیدهای مدال آوری ایران بودم بدنبال گرفتن خسارت از این سازمان هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha