• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032417298

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اولویت واکسیناسیون با دانشگاه‌ها و رشته‌هایی است که نیازمند آموزش حضوری هستند

اولویت واکسیناسیون با دانشگاه‌ها و رشته‌هایی است که نیازمند آموزش حضوری هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس تاکید وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم تا در تابستان جاری تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان واکسینه شوند تا آموزش آن‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص واکسیناسیون جامع دانشجویان و دانش‌آموزان، اظهار کرد: واکسیناسیون جامع دانشجویان و دانش‌آموزان زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم از تابستان آغاز خواهد شد.

وی افزود: جمعیت واکسیناسیون گروه هدف هنوز تکمیل نشده است. بر اساس تاکید وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم تا در تابستان جاری تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان واکسینه شوند تا آموزش آن‌ها به صورت حضوری برگزار شود. اولویت نداریم و تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان در اولویت واکسیناسیون هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در اولویت‌بندی قبلی اولویت با دانشجویانی بود که تحصیل بالینی دارند و اکثر این دانشجویان واکسینه شدند. اولویت اول با رشته‌هایی خواهد بود که نیازمند آموزش حضوری هستند. در صورتی که شاهد جهش و اپیدمی دیگری در ویروس کرونا نباشیم، واکسن باعث ایمنی بیشتر و میزان مرگ‌ومیر کمتر خواهد شد. بنابراین می‌توان کلاس‌های درسی را به صورت حضوری برگزار کرد.

قلیان در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان دانشگاه‌های غیر انتفاعی و پیام نور نیز در تابستان امسال واکسینه خواهند شد یا خیر، بیان کرد: واکسیناسیون با هدف حضوری شدن آموزش‌ها صورت می‌گیرد. مسلما زمانی که آموزش یک دانشگاه به صورت غیر حضوری پیش برود در اولویت‌های بعدی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha