• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032417648
  • خبرنگار : 50165

طی هشتاد روز ابتدایی امسال اتفاق افتاد؛

کشف قریب به ۱۰۰۰ دستگاه ماینر در زنجان

کشف قریب به ۱۰۰۰ دستگاه ماینر در زنجان

ایسنا/زنجان معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طی ۸۰ روز ابتدایی امسال، ۹۵۷ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.

عبدالله نثار در گفت‌وگو با ایسنا، از کشف ۹۵۷ دستگاه ماینر و صرفه‌جویی یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۸۳ کیلووات ساعت از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: برای مقابله با رمزارزها علاوه‌ بر اقدامات سراسری شرکت‌های توزیع برق در کشور، همکاری و حساسیت در حوزه‌های انتظامی و قضایی سطح استان نقش به سزایی دارد و افزایش همکاری نهادهای مرتبط، پایش مستمر کنتورها و بررسی مصارف مشترکان با دیماند بالا، انجام بازدیدهای میدانی و برگزاری طرح‌های جهادی با استفاده از گروه‌های عملیاتی توزیع برق استان برای کنترل مصرف برق به کاهش خاموشی‌ها و تامین برق پایدار و مطمئن، کمک قابل توجهی کرده است.

وی افزود: استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد و متاسفانه در این زمان حساس کمبود برق، بسیاری از سودجویان به استخراج ارز دیجیتال با تعرفه برق یارانه‌ای اقدام می‌کنند، به طوری که در یک‌ سال اخیر ۲۱۴۴ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز کشف شده است.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که شهروندان، افرادی که به استخراج رمزارز مشغول هستند را معرفی کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه‌ شده، پاداش دریافت خواهند کرد. شهروندان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه‌های ارز دیجیتال، می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۴۴۲۳۴۲-۰۲۴ و یا ارسال پیام به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۳ ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارائه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز به نام خود اقدام کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: به فعالان رمزارزها توصیه می‌شود برای استفاده مجاز از برق و متضرر نشدن خود و مردم، پس از اخذ جواز تاسیس از وزارت صمت، نسبت به دریافت انشعاب استخراج رمزارز به شرکت توزیع برق استان زنجان مراجعه کنند. تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها با تعرفه برق صادراتی (بدون یارانه) انجام می‌شود و این امر به یکی از دو طریق دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید توسط متقاضی میسر است.

نثار خاطرنشان کرد: با آن دسته از افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارزها می‌کنند، به شدت برخورد خواهد شد. از این‌رو، در صورت کشف فعالیت غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه‌ بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی با تعرفه رمزارز و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha