• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400032417798
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی:

آذربایجان غربی می تواند مرکز تبادلات بین المللی انرژی باشد

آذربایجان غربی می تواند مرکز تبادلات بین المللی انرژی باشد

ایسنا/آذربایجان غربی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بین‌المللی تجارت انرژی در منطقه را دارد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز ۲۴ خرداد در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان است که پتانسیل فوق العاده ای برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی محسوب می شود، افزود:  آذربایجان غربی علاوه بر مرز زمینی، مرز ریلی دارای مرزی برای تبادلات انرژی است که خط انتقال لوله گاز از مرز بازرگان به ترکیه وارد می‌شود و یکی از فرصت‌های فوق العاده اقتصادی است که می‌تواند استان را به مرکز تبادلات انرژی تبدیل کند.

وی ادامه داد: زیرساخت های مرزی در این استان ضعیف است که باید به روزرسانی و تقویت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: این استان از داشتن صنایع بزرگ محروم است؛ در حالیکه صنایع مادر به عنوان پیشران اصلی اقتصادی منطقه بشمار می آیند. در این راستا باید سرمایه‌گذاری کرد و چند صنعت مادر را در استان مستقر کرد. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان غربی ظرفیت دارد که به مرکز ساخت ماشین آلات کشاورزی تبدیل شود.

وی بااشاره به ظرفیت گردشگری استان به واسطه وجود دریاچه ارومیه، فضاهای سبز، آبشار، جنگل و بناهای تاریخی و اقلیم های متنوع گفت: این استان به واسطه چشم اندازهای فوق العاده ای که دارد می تواند در حوزه گردشگری ارزآوری خوبی داشته باشد.

وی همچنین افزود: با توجه به پیشرفته بودن خدمات پزشکی در استان می‌توانند به هاب خدمات سلامت منطقه و ارایه خدمات به کشورهای عراق وسایر کشورهای مرزی نیز تبدیل شود.

قاضی زاده با بیان اینکه برنامه جدی برای توجه به همه مناطق داریم، اظهار کرد: دولتی که نتواند با مردم گفت و گو کنند دولت موفقی نیست دولت باید امنیت ملی و انسجام ملی را تقویت می‌کند که لازمه آن توجه به همه محیط ها و مردم است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برنامه روشنی از شمال تا جنوب آذربایجان غربی طراحی کرده ایم، تصریح کرد: متاسفانه در ارومیه شاهد رشد بی‌رویه حاشیه نشینی هستیم که یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند. در دولت سلام طرحی به عنوان ساخت" مسکن سلام" برنامه ریزی شده و که افراد فاقد خانه صاحب خانه شده و ۶۰ درصد بافت‌های فرسوده کشور نیز به سبب ساخت و ساز مساکن سلام در بافت های فرسوده، اصلاح می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهای فوق‌العاده در محصولات باغی است و سیب ارومیه بسیار معروف است، خاطر نشان کرد: گاه شاهدیم به دلیل نبود کارخانه فرآوری، سردخانه های پیشرفته و بازار هدف و بسته بندی مناسب بسیاری از کشاورزان سیب خود را در جاده ها رها می کنند که باید اقدامات خوبی برای صادرات سیب ارومیه انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت سلام مدل حکمرانی جدیدی تعریف کرده ایم، اظهار کرد: مردم مسائل استان خود را بهتر از کارشناسان پایتخت نشین می دانند بنابراین همه ۴۸۵ شهرستان تبدیل به پایتخت می‌شود و دولت اختیارات خود را به در حوزه تصدی و اجرایی به فرمانداران تفویض خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین مسئولین هر استان با نظر نخبگان همان استان منصوب می شوند و در صورتی که یک سوم از مردم از عملکرد مسئولین رضایت کافی نداشته باشند توسط دولت مدیر و مسئول مربوطه عزل خواهد شد چراکه اصلی ترین وظیفه مسئولین جلب رضایت مردم و عملکرد درست است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت باید تقویت کننده وحدت ملی باشد که لازمه آن مقابله با بی عدالتی و تبعیض است، افزود: دشمنان خارجی در تلاشند از تفاوت‌های قومی در کشور دستاویزی برای ایجاد مشکلات بسازند که مردم با مشارکت فعال در انتخابات و رای دادن به کاندیدای اصلح علاوه بر رشد مشارکت سیاسی به رفع مشکلات کشور کمک کنند.

وی ادامه داد:  ایران دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری از جمله نیروهای جوان، مدیران موفق و کاربلد است اما روش اداره کشور تاکنون روش صحیحی نبوده است. دولت سلام آمده است تا با رویکرد جدید کشور را اداره کند و ظرفیت‌های موجود را برای تعالی کشور بکار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha