• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400032417822
  • خبرنگار : 50046

همتی مطرح کرد:

نگاه سیاسی به استان ها علت افزایش بیکاری در جامعه

نگاه سیاسی به استان ها علت افزایش بیکاری در جامعه

ایسنا/خراسان شمالی کاندیدای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مهمترین علل افزایش بیکاری، نگاه های سیاسی به استان ها است.

همتی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان شمالی با عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، اظهارکرد: یکی از برنامه های بنده انجام واکسیناسیون سریع و عادلانه در اولین فرصت و به اتمام رساندن آن است.

وی با طرح این سوال که چرا وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شده ام، اظهارکرد: شرایط اقتصادی کشور، شرایط مطلوبی نیست و فکر کردم که اگر روندی که الان وجود دارد، ادامه یابد شرایط بدتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از افراد گرفتار بیکاری و معیشت هستند و رفاه آن ها به علت مسائلی همچون تحریم و ... به مراحل نامطلوبی رسیده است.

همتی با تصریح بر اینکه فکر می کنم مشکل کشور آن است که سیاست بیش از اقتصاد بر آن حاکم شده است، ادامه داد: این مشکل در استان ها نیز دیده می شود و موجب شده تا نتوانیم از پتانسیل استان ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علت آن نیز به این امر برمی گردد که نگرش اقتصادی در بین مسئولان کم است و من بر این موضوع معتقد هستم که هر اقدامی که در کشور انجام می دهیم در نهایت برای جیب مردم باید منفعت داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر وارد صحنه انتخابات شده ام به دلیل تخصص اقتصادی ام بوده چراکه تا۴۰ سال گذشته تمام مسائل اقتصادی را زیر نظر داشته ام و مشکلات کشور را می دانم.

وی با بیان اینکه در استان یک مشکل جدی وجود دارد و آن این است راهبردی برای توسعه اقتصادی استان ها وجود ندارد، اظهارکرد: هر استانی از لحاظ قومیتی، آب و هوایی، دوری و نزدیکی به دریا و کشورهای همسایه و ... ویژگی هایی دارد و باید به این ویژگی ها توجه شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی متمرکز بر شهرهای بزرگ می شویم با مشکل مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک و مستقر شدن مردم در مناطق حواشی شهرهای بزرگ مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: از اولویت های کاری ما این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی حاکم باشد و علاوه بر آن نگاه سیاسی از استان ها برداشته شودو نگاه اقتصادی جایگزین شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم استان ها توسعه یابند باید ویژگی هر استانی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: هر سه ماه با نخبگان هر استان و افراد تاثیر گذار در آن مناطق جلساتی را برگزار خواهیم کرد و به تدریج روند توسعه هر استان را زیرنظر قرار خواهیم داد.

همتی بیان کرد: من می دانم خراسان شمالی چه ویژگی ها و چه موانعی برای توسعه دارد، استان ها باید توسط خود استان ها و برمبنای شایسته سالاری اداره شوند و نباید اجازه دهیم فقط تعدادی از افراد در تهران، استان را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: باید توسعه متوازن استان ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیکاری در همه استان ها مشترک است، گفت: بیکاری به علت نگاه های سیاسی و امنیتی بوده اما اگر نگاه ها بر مبنای تمرکززدایی باشد و تصمیمات در داخل استان ها گرفته شود می توان آن را حل کرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اقشار محروم جامعه یکی دیگر از اولویت های کاری من خواهم بود، افزود: یارانه ها به صورت هدفمند میان مردم پرداخت نشده است، دهک های پایین جامعه همان رقم یارانه ای را دریافت می کنند که دهک های بالا دریافت می کنند و این امر باید اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم به ویژه در روستاها کاهش یافته است که درصدد هستم با اعطای کارت اعتباری خرید و افزایش حداقل دست مزدها آن را افزایش دهم.

وی توضیح داد: در برنامه داریم تا برای افرادی که قدرت خرید آن ها افت کرده است، حداقل دست مزد را طوری قرار دهیم که قدرت خرید چند سال گذشته برای آن ها حفظ شود.

وی تصریح کرد: حوزه کشاورزی به خصوص برای روستاییان مسئله مهمی است اما این حوزه دچار مشکلاتی است که یکی از آن ها قدرت خرید محصولات تولیدی است و در این حوزه باید خریدها تضمینی شود نه قیمت ها.

وی تاکیدکرد: محصولات کشاورزی باید براساس قیمت روز خریداری شود و خرید آن را تضمین کنیم و از سوی دیگر خرید سم و کود باید ساماندهی شود و طرحی باید طراحی شود که دلال نتواند محصول کشاورز را با کمترین قیمت پیش خرید کند و آن را با ۱۰ برابر قیمت در بازار بفروشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha