• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400032417834
  • خبرنگار : 71442

گفت وگو با کارگردان مستند «غیررسمی»

روایتی واقعی و دقیق از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حضور مقام معظم رهبری

روایتی واقعی و دقیق از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حضور مقام معظم رهبری

با پخش سومین قسمت از مستند «غیررسمی» در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، داستان به ثمر رسیدن برخی از دستاوردهای محققان جوان نسل انقلاب جهاددانشگاهی روایت می‌شود.

کارگردان این مستند درباره قسمت سوم از برنامه «غیررسمی» گفت: آنچه که شاید بیش از همه جذابیت این قسمت از مجموعه ی «غیررسمی» را موجب می شود، برخی ناگفته ها از نگاه های مختلفی است که نسبت به فضاهای موجود در حوزه علم و فناوری کشور ارائه شده است.

علی صدری نیا ـ کارگردان مستند «غیررسمی» ـ در گفت و گویی با ایسنا درباره ی روند تولید این مستند که روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای فعالان حوزه‌ی علم و فناوری با رهبری است و قرار است، امروز ـ دوشنبه ـ 24 خرداد ماه ـ از تلویزیون پخش شود، توضیح داد: مستند «غیررسمی» به صورت کلی به دیدارهای پنج شنبه ای رهبر انقلاب می پردازد. دیدارهایی که رهبری به صورت غیررسمی و صمیمانه در بازه زمانی سال های ۹۵ تا ۹۸ با فعالان حوزه های مختلف داشته اند. این دیدارها هم با فعالان فرهنگی و هنری و هم با فعالان حوزه علم و فناوری و نخبگان جوان کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در دو قسمت قبلی این مستند، در هر کدام، از زاویه ای به این جلسات پرداخته و تلاش کرده بودیم روایت هایی را ارائه دهیم. در قسمت سوم هم از زاویه دیگری به برخی از دیدارهایی که مقام معظم رهبری با فعالان حوزه علم و فناوری و نخبگان کشور داشتند پرداختیم و سعی کردیم روایتی از این جلسات برای مخاطبان داشته باشیم. لذا فضای این قسمت و تفاوت کلی اش همین تفاوت موضوعی هست و طبیعتا به واسطه تفاوت موضوع، مباحث و نکاتی که در جلسه بحث می شود و بخش هایی هم که احتمالا برای مخاطب جلب توجه خواهد کرد، متفاوت از قسمت های قبل است.

این کارگردان در پایان درباره ی قسمت سوم از مستند «غیررسمی» که قرار است امشب به روی آنتن برود، اظهار کرد: آن چیزی که شاید بیشتر جذابیت خود این قسمت از مجموعه ی «غیررسمی» را می سازد، برخی ناگفته ها از نگاه های مختلف است که نسبت به فضاهای موجود در حوزه علم و فناوری کشور ارائه شده است؛ از باب دستاوردهایی که خود این جوانان و نخبگان کشور در خدمت رهبری ارائه می کنند. بسیاری از این نکات، دستاوردهایی است که برای خیلی از افراد جامعه بیان نشده و شنیدنی است.

صدری نیا افزود: بخش دوم این جذابیت ها هم مربوط به مشکلاتی است که پیش روی نخبگان جوان کشور است، و به صورت صریح درباره آن در این جلسات سخن گفته شده است. چه مشکلات معمولی که می تواند وجود داشته باشد و چه کارشکنی ها و سنگ اندازی هایی که گاهی اوقات با آن مواجه می شوند و آن مسیری را که باید با سرعت و شتاب بیشتری طی کنند، باعث می شود با سرعت کمتر و مسیر دشواری آن را طی کنند. لذا خود ما هم تلاش کردیم در این قسمت از مستند روایتی واقعی و دقیق از جلسات داشته باشیم تا از هر دو وجه مباحثی که در جلسات گفته می شود و نکاتی که خود حضرت آقا در مواجهه با این مباحث دارند را  بتوانیم دقیق و درست برای مخاطب ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای فعالان حوزه‌ی علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سومین قسمت از مجموعه مستند «غیررسمی» روز دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه سوم سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

همچنین این مستند سه‌شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه خبر، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه افق و پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه ۴ سیما بازپخش خواهد شد. در بخشی از سومین قسمت این مجموعه که به کارگردانی علی‌صدری نیا تولید شده، رییس و تعدادی از محققان جوان نسل انقلاب جهاددانشگاهی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی و صمیمانه، داستان به ثمر رسیدن برخی از دستاوردها، درد دل‌ها و مشکلات پیش پای خود را روایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha