• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400032417868
  • خبرنگار : 71234

زاکانی: از هنر استفاده ابزاری می‌شود

زاکانی: از هنر استفاده ابزاری می‌شود

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید نوع نگاه به هنر تغییر کند گفت : متاسفانه از هنر استفاده ابزاری می‌شود نزدیک به انتخابات از هنرمندان استفاده کرده و فردای آن، هنرمندان را فراموش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه رئیس‌جمهور و جوانان از شبکه سه سیما اظهار کرد: وضعیت کنونی قابل قبول نیست ، امکانات و ظرفیت های بالقوه‌ای در ایران وجود دارد اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که از جمله آن جوانان هستند.

وی در توضیح برنامه‌اش برای احیای بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه امکانی را فراهم می‌کند که بتوان مشارکت جمعی پول و نقدینگی جامعه را به سمت تولید سوق داد. تا قبل از تشکیل بورس، بانک‌ها میدان‌داری کرده و فراتر از وظیفه‌شان به پیمانکاری و سفته‌بازی مشغول بودند و بازار سیاه راه انداختند. طبق یک تحقیقی بانک‌ها 57 درصد مانع رشد شده بودند تا اینکه بازار بورس شکل گرفت. متاسفانه در اواخر سال 98 به دلیل دعوت بدون تعهد رئیس‌جمهور به بازار سرمایه شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که هزینه‌های مردم از بین رفت.

وی تاکید کرد: دولت باید حامی بازار سرمایه نه مقابل آن باشد. بازار سرمایه به ثبات نیاز دارد،  نه اینکه دستوری اداره شود. دولت اقدام و اصلاح در جهت تقویت بازار سرمایه و رونق آن اقدامات جدی انجام خواهد داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌اش جهت تشکیل دولت جوان انقلابی و کارآمد گفت: من تنها نامزدی هستم که بیشترین وقت خود را با جوانان گذراندم. امروز فرصت‌های بی‌نظیری در بین جوانان است. ظلم بزرگی است که از این فرصت‌ها استفاده نشود. حتما دولت من جوان و حزب‌اللهی خواهد بود و میانگین سن وزرا نیز 45 سال است.

زاکانی درباره برنامه‌اش جهت رونق روستاها نیز اظهار کرد: یکی از اتفاقات تلخ طی دهها سال گذشته تغییر ترکیب جمعیت روستاها و شهرها بود. روستاها محل تولید هستند که به عنوان کانون‌های تولید می‌توانند فرصت‌های خوبی برای کشور فراهم کنند. با تمرکززدایی می‌توان شرایط را به‌گونه‌ای برد که مهاجرت معکوس به روستاها شاهد بود و روستاها تبدیل به مجموعه فعال در خلق ثروت شوند.

وی درباره برنامه‌اش جهت بهبود وضعیت مسکن نیز اظهار کرد: دولت وضعیت مسکن را به جایی برده که افراد برای خانه‌دار شدن باید چندین سال پول‌شان را ذخیره کنند. از طریق اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و تسهیل صدور مجوز بازآفرینی شهری، صنعتی‌سازی برای زوج‌های جوان و نیازمندان مسیری را دنبال می‌کنیم که ماحصل آن خارج شدن مسکن از کالای سوداگرایانه به کالای مصرفی خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌اش جهت پاسخگو کردن دولت خود گفت: اصل هشت قانون اساسی مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است که آن را نهادینه می‌کند. اصل 27 قانون اساسی هم حق اعتراض را قانونی دانسته و در کنار اصل هشت قانون اساسی امکانی را فراهم کرده که مابه‌ازای آن نهادسازی نوین صورت گرفته و مسئولان در کنار مردم پاسخگو باشند. بدین شکل از شنبه تا چهارشنبه مکان‌های نمازجمعه محلی برای اعتراضات مردم می‌شود که مجوز می‌گیرند، مسئول مربوطه هم حضور پیدا می‌کند تا پاسخ دهد اگر کوتاهی‌ای صورت گرفته باشد من به عنوان رئیس‌جمهور برخورد خواهم کرد. دیگر زمینه برای ماندن مردم پشت درهای بسته از بین می‌رود.

زاکانی درباره برنامه‌اش جهت رونق گردشگری اظهار کرد: ما 9 پیشران تحولی داریم که یکی از آنها گردشگری است. گردشگری مزیت‌های فوق‌العاده بالایی دارد که از جمله آن درآمدزایی و اثرگذاری است. دنبال آن هستیم که از اقصی‌نقاط جهان با فکر و اندیشه ما آشنا شوند. پس گردشگری در حوزه باستانی، تاریخی، مذهبی و سلامت اهمیت بسیاری خواهد داشت. ایران می‌تواند قطب گردشگری باشد. در بعد گردشگری داخلی هم به نشاط و آشنایی ملت با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف کمک می‌کند لذا ما برنامه‌ریزی برای گردشگری خواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌اش در عرصه هنر و شکوفایی استعدادهای جوانان گفت: باید نگاه به هنر تغییر کند. باید امکانی فراهم شده تا هنر برای آیندگان ثبت شود. متاسفانه در کشور ما مسئولان به دلیل بی‌دقتی از ظرفیت عظیم جامعه هنری غفلت کردند. به‌گونه‌ای که از هنر استفاده ابزاری می‌شود. نزدیک به انتخابات از هنرمندان استفاده کرده و فردای آن به فراموشی سپرده می‌شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در توضیح برنامه‌هایش جهت رانتخواری و ویژه‌خواری گفت: کشور ما امکانات بسیاری دارد اما دچار فقر، تبعیض، فساد و مشکلات دیگر است. البته ما هم کم کم کرخت شده‌ایم. خاطرم است اوایل انقلاب فردی را دیدم که از جوب خیابان پلاستیک جمع می‌کرد و بسیار ناراحت شدم و گریه کردم. امروز جمع کردن ضایعات تبدیل به شغل رسمی شده و عده‌ای از آن ارتضاغ می‌کنند که برای کشور ما ننگ‌آور است. دلیل این است که افرادی سر چشمه نشسته و هر چه می‌خواهند برمی‌دارند. متاسفانه این موضوع هم در حال تبدیل شدن به سم مهلک و فرهنگ در جامعه شده و باید جلوی آن را گرفت.

وی توضیح داد: اولین کارم این است که از طریق حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک شرایط را شفاف کنم. آن زمان است که تعارض منافع خود را نشان می‌دهد. با مفسدان برخورد می‌کنم که با ایجاد شفافیت می‌توان ریشه‌های فساد را خشک کرد و عناصر شایسته را انتخاب نمود. مردم باید احساس خودباوری کنند و به میدان آمده تا با فساد مقابله کنیم.

زاکانی درباره چگونگی رفع مشکلات کشاورزی اظهار کرد: نامردی در حق کشاورزان نمی‌کنیم. یعنی همان ظلمی که دولت فعلی در حق کشاورزان کرد. امنیت غذایی بسیار مهم است. ما به سمتی می‌رویم که امکانات را به کشاورزان و توسعه روستایی داده و تسهیل‌گری صورت گیرد تا در نهایت شاهد رونق کشاورزی و توسعه صادرات باشیم.

وی درباره برنامه‌اش جهت ایجاد اشتغال اظهار کرد: مشکل کشور ما عمل نکردن به قانون اساسی است. دو و نیم میلیون جویای کار داریم. ما اساس را بر جهش تولید قرار دادیم که از طریق آن می‌توانیم شغل ایجاد کنیم. مشکل کشور ما نبود فکر و غیرت است. ما شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌بریم که به بیکاران آموزش داده و برایشان کار پیدا می‌کنیم. اگر هم نتوانستند کاری را پیدا کنند ماهانه حداقل مبلغی به آنها داده تا عزتمند زندگی کنند. البته اینطور نیست که آنها را تشویق به کار نکردن کنیم.

وی درباره برنامه‌اش برای استعدادیابی و حمایت از قهرمانان ورزشی گفت: من در خانواده ورزشکار به دنبال آمده‌ام که پدرم داور بین‌المللی کشتی بود علاوه بر این به عنوان یک پزشک معتقدم که ورزش برای سلامت و سلامت برای کارآمدی بسیار مهم است. لذا ما به ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای خواهیم کرد. در ورزش پیشکسوتان وجود دارند. ورزش قهرمانی با عطر معنویت و اخلاق همراه است.

زاکانی در بخش آخر صحبت‌هایش و در جمع‌بندی اظهار کرد: جوانان بدانند که در کشور ما انسداد وجود ندارد. همه مواهب در داخل کشورمان است. رویکرد غلط دولت باعث شرایط فعلی شده است. از مردم می‌خواهیم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و انسجام و تجلی اقتدار را رقم زنند. ما به دنبال کشیدن دیوار دور کشور نیستیم بلکه می‌گوییم باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل به صورت بهینه استفاده کرد چراکه نتیجه آن جهش در منطقه و جهان و ایجاد راه تعامل و ارتباط با دنیا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha