• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032417926
  • خبرنگار : 50416

وحیددستجردی مطرح کرد

عدم رشد شاخص سلامت با افزایش ۶ برابری بودجه‌های نظام سلامت

عدم رشد شاخص سلامت با افزایش ۶ برابری بودجه‌های نظام سلامت

ایسنا/همدان وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: افزایش شش برابری بودجه های نظام سلامت، به هیچ وجه سبب رشد شاخص سلامت نشده و ما تغییری در وضع سلامت مردم با وجود افزایش بودجه سلامت نمی بینیم که علت آن هدررفتن این بودجه و عدم برنامه ریزی مناسب در این راستا است.

دکتر مرضیه وحیددستجردی عصر دوشنبه ۲۴ خردادماه در همایش خانواده و مدافعان سلامت در آرامگاه باباطاهر همدان، اظهار کرد: امروز ما در یک برهه بسیار حساس و عقبه تاریخی بزرگ در کشور قرار داریم و بر خلاف کشورهای بسیاری که دم از آزادی بیان و دموکراسی می زنند، به تعداد سنوات جمهوری اسلامی در طول این ۴۲ سال، انتخابات داشتیم.

وحیددستجردی با بیان اینکه آزادی و دموکراسی در کشور ما نهادینه شده و کشور بر اساس مردم سالاری دینی اداره می شود، گفت: رأی مردم یکی از دو پایه مهم نظام جمهوری اسلامی است و تعیین سرنوشت کشور به دست مردم، حق آنان است این در حالیست که رژیم پهلوی مردم را به پستوها رانده و مردم حق حضور در عرصه انتخابات و هدایت کشور را نداشتند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی فرصتی را فراهم کرده است تا همه مردم در پای صندوق های رأی حاضر شده و آزادانه سرنوشت خود را رقم بزنند. مردم می توانند با حضور در پای صندوق ها و رأی خود، شرایط کنونی را تغییر دهند.

مشاور رئیس قوه قضائیه به ضرورت یاری رهبر انقلاب در برهه حساس کنونی اشاره و تأکید کرد: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) ، پشتیبان ولی فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند و وصیت امام راحل این است که در انتخابات در میدان باشید و نگذارید که دشمنان شاد شده و انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

وحیددستجردی با اشاره به اینکه حیف است ما از حق رأی و حق تغییر وضعیت زندگی و آینده خود و فرزندان مان استفاده نکنیم، تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مهمترین مسئله ما حضور فشرده مردم پای صندوق های رای است و باید همه تلاش کنیم علاوه بر حضور در پای صندوق ها، افراد دیگری که به دلایل مختلف با صندوق قهر کردند را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم.

وی گرانی افسارگسیخته حاکم بر کشور، سقوط ارزش پول ملی و تورم ۵۰ درصدی را از دلایل عدم شرکت برخی افراد در انتخابات برشمرد و افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای علاوه بر سرکوب دشمنان نظام جمهوری اسلامی، بر انسجام و اقدامات رئیس جمهور آینده کشور می افزاید.

وزیر اسبق بهداشت خاطرنشان کرد: باید فردی که آبادانی و امید را به دل های جوانان بازگرداند، گرانی افسارگسیخته را افسار بزند، مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان را اصلاح کند، رونق اقتصادی و تولید داخلی را تقویت کند و علاوه بر برنامه، کارنامه ای داشته باشد که توانایی او در حل مشکلات کشور را اثبات کند، بهعنوان یک فرد اصلح انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افرادی که مردم را دلسرد می کنند، دلسوز مردم نیستند، مطرح کرد: خدمات و ایثار مدافعان سلامت کشور در مدت شیوع بیماری کرونا بر مردم پوشیده نیست و اگر تلاش و مجاهدت های این مدافعان سلامت نبود، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا چند برابر آمار حال حاضر بود.

وحید دستجردی افزایش تعداد آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در موج چهارم را مدیون سیاست های غلط دولت فعلی در حذف محدودیت ها در ایام عید نوروز دانست و ادامه داد: آیت الله رئیسی از تیم قوی و مجاهد مدافعان سلامت کشور در تمامی محافل و جلسات خود به طور واضح قدردانی می کند و پیگیر مشکلات پرستاران و کادر درمانی از جمله قانون تعرفه گذاری و حقوق پرستاران است و در این راستا دستورات مهمی به بازرسی کل کشور داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد کار اجرایی کشور به دست قوی مجریه است، گفت: افزایش شش برابری بودجه های نظام سلامت، به هیچ وجه سبب رشد شاخص سلامت نشده و ما تغییری در وضع سلامت مردم با وجود افزایش بودجه سلامت نمی بینیم که علت آن هدر رفتن این بودجه و عدم برنامه ریزی مناسب در این راستا است.

مشاور رئیس قوه قضائیه اجرای طرح تحول سلامت را بدون برنامه ریزی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی با برنامه پیشگیری پرونده الکترونیک و هوشمند سلامت، ۵۰ درصد هزینه های سلامت و درمان مردم را کاهش می دهد.

وحید دستجردی به افزایش هفت تا هشت برابری قیمت مسکن طی هشت سال اخیر، گسترش فقر، ناعدالتی، فساد و رانت خواری گسترده دانه درشت ها اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی طی دو سال اخیر در سمت ریاست قوه قضائیه، به ۹۷۸ پرونده فساد اقتصادی رسیدگی کردند و در همین راستا بسیاری از بستگان مدیران اجرایی و آقازادگان محکوم شده و به زندان رفتند.

وی با اشاره به اینکه مردم نمی توانند بیش از این رانت خواری و مفسدان اقتصادی را تحمل کنند، تصریح کرد: ما باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم. در این وضعیت اقتصادی بیمار کشور باید کسی به ریاست قوه مجریه درآید که پاک دست باشد، مقابله با فساد را در کارنامه خود داشته باشد و در مقابل تهدیدات نهراسد و این ویژگی ها به خوبی در آیت الله رئیسی وجود دارد.

وزیر اسبق بهداشت اظهار کرد: آیت الله رئیسی در مدت دو سال خدمت گذاری در آستان قدس رضوی، وضعیت اقتصادی آستان را سرو سامان داده و شرکت های وابسته به آن را اصلاح کردند.

وی از تعطیلی ۵۶۰۰ کارخانه و بیکاری بسیاری از کارگران ظرف مدت هشت سال اخیر خبر داد و گفت: رییس قوه قضائیه در دو سال اخیر بیش از دو هزار کارخانه را احیا کردند و کارگران بسیاری بر سر کار خود بازگشتند و اگر چنین فردی در جایگاه ریاست قوه مجریه قرار گیرد، معجزه ای در وضعیت کشور اتفاق می افتد.

وحید دستجردی با بیان اینکه ما باید سرنوشت کشور خود را به دست افراد پاک دست و کسانی که امتحان خود را پس داده اند، بسپاریم، یادآور شد: کسی که عامل سقوط ارزش پول ملی شده و تمام مشکلات ارزی و پولی کشور ناشی از سیاست گذاری غلط اوست، امروز در میدان انتخابات حرف از اصلاح امور می زند. اگر قرار به اصلاح بود چرا در مدت مسئولیت خود این اصلاحات را انجام نداد.

مشاور رئیس قوه قضائیه ادامه داد: البته خرابکاری های هشت ساله یک شبه و با یک فوت اصلاح نمی شود اما به طور قطع در مدت زمان اندک و با کمک خود مردم و به دست کسانی که بر مبنای شایستگی و توانمندی انتخاب شدند، اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha