• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032417952
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

سلامت مردم خط قرمز ماست/ معرفی ۱۹ نفر به مراجع قضایی

سلامت مردم خط قرمز ماست/ معرفی ۱۹ نفر به مراجع قضایی

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: اینکه افرادی برای سود بیشتر سلامتی مردم را به خطر بی‌اندازند خط قرمز ماست و به این افراد تذکر می‌دهیم به بهترین شکل ممکن با این افراد برخورد می‌کنیم.

دکتر مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با موضوع کشتار غیرمجاز دام در استان، اظهار کرد: ما این موضوع را ریشه‌یابی کردیم که عمده دلیل آن ریشه در فرهنگ ما دارد که مختص لرستان نیست و در استان‌های غرب کشور قابل رویت است.

وی ادامه داد: گاهی مردم برای نذری که دارند کشتار را خودشان انجام می‌دهند و برخی از افراد برای سود بیشتر این کار را انجام می‌دهند.

زبردست عنوان کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که در کشتارگاه‌های استان ناظر شرعی و بهداشتی داریم و کلیه عملیات‌های مربوط به نظارت شرعی در باب حلیت و طهارت و نظارت‌های بهداشتی در سطح کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: در زمینه کشتارهای غیرمجاز لازم است که دستگاه‌های متعددی ورود کنند، ازجمله شهرداری‌ها چراکه نگهداری دام در حاشیه شهرها و کشتار آن جز مزاحمت‌های شهری محسوب می‌شود و لازم شهرداری‌ها در زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: نیاز است نیروی انتظامی و دادگستری به عنوان پشتیبان در کنار ما باشند که اقدامات خوبی انجام شده، طی سال گذشته ۱۹ فرد که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کردند به مراجع قضایی معرفی کردیم و در سه ماهه ابتدایی امسال نیز سه نفر معرفی کردیم.

زبردست عنوان کرد: اینکه افرادی برای سود بیشتر سلامتی مردم را به خطر بی‌اندازند خط قرمز ماست و به این افراد تذکر می‌دهیم به بهترین شکل ممکن با این افراد برخورد می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: لازم است فرهنگ‌سازی در سطح استان انجام شود، با توجه به اینکه خیلی از بیماری‌های مشترک دام و انسان از طریق لاشه منتقل می‌شوند از مردم تقاضا داریم که گوشت مورد نیاز خود را مراکز معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha