• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400032518316
  • منبع : نمایندگی اردبیل

روانشناس اردبیلی:

خانواده‌ها استرس فرزندان خود را در ایام امتحانات مدیریت کنند

خانواده‌ها استرس فرزندان خود را در ایام امتحانات مدیریت کنند

ایسنا/اردبیل یک روانشناس امور تحصیلی گفت: خانواده‌ها در روزهای سخت امتحانات باید استرس و اضطراب فرزندان خود را به درستی مدیریت کرده و مانع از شکل‌گیری هیجانات مخرب باشند.

کیانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: امتحانات پایان سال همواره با استرس و نگرانی خانواده‌ها همراه است که این موضوع مشکلاتی را رقم زده و به شکل‌گیری هیجانات کاذب منجر شده است.

وی تصریح کرد: شرایط اضطراب و استرس نه تنها خطر بیماری و کاهش ایمنی را در کودکان و نوجوانان رقم می‌زند بلکه در صورت کنترل نشدن آثار زیانباری را در روح و روان آنها به همراه خواهد داشت.

این روانشناس و کارشناس امور تحصیلی گفت: این شرایط پراضطراب همراه با شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوتی را در جامعه رقم زده و بهتر است شرایط زندگی کرونایی را مورد توجه قرار دهیم تا با افزایش خود مراقبتی‌ها مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

کیانی افزود: بیش از ۱/۵ سال است که دانش‌آموزان مقاطع مختلف در فضای مجازی تحصیل کرده و آزمون‌هایی را سپری می‌کنند که البته این نحوه تحصیل و آزمون تجربه منحصربه فردی است که به دلیل شرایط کرونایی رقم خورده و بهتر است معایب آن برطرف و نقاط قوت آن نیز تقویت شود.

وی به استرس ذاتی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: امتحانات در فضای مجازی آسیب‌هایی را به همراه دارد و به نوعی ممکن است در صورت عدم نظارت خانواده‌ها به کاهش یادگیری و تنبلی دانش‌آموزان و حتی همراهی تقلب با امتحانات منجر شود.

کیانی در مورد برگزاری انتخابات حضوری پایه نهم و دوازدهم خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش چاره‌ای جز برگزاری حضوری این آزمون‌ها ندارد چرا که در پایه نهم دانش‌آموزان شرایط حساسی را در انتخاب رشته سپری می‌کنند و در پایه دوازدهم نیز دانش‌آموزان خود را برای کنکور و آزمون سرنوشت‌سازی آماده می‌کنند که خود خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند تا کوچکترین سهل‌انگاری در فرآیند تحصیلی آنها در این پایه‌ها اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قطعا محل آزمون با تلاش مدیران و مسئولان به یک فضای ایمن و بهداشتی تبدیل شده تا نسل آینده با فراغ بال بیشتر امتحانات خود را برگزار و از این آزمون سخت نیز سربلند بیرون بیایند.

این روانشناس و کارشناس امور تحصیلی از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در این روزهای پراسترس امتحان به مدیریت اضطراب و استرس فرزندان خود توجهی جدی کنند و قبل از آزمون از تکنیک‌های مختلف در جهت کاهش این اضطراب و استرس بهره بگیرند تا میزان یادگیری دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم تقلیل پیدا نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha