• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400032518339
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

راە‌اندازی سامانه طرح هدایت برای دانش‌آموزان نیازمند

راە‌اندازی سامانه طرح هدایت برای دانش‌آموزان نیازمند

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از راه‌اندازی سامانه طرح هدایت به منظور تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند (تبلت و گوشی) دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: خیرین نیک اندیش نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه و تکمیل فرم و اهداء تجهیزات و کمک مالی، در این طرح مشارکت کنند.

رشید قربانی امروز(۲۵ خرداد) در نشست ستاد استانی طرح هدایت با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم دسترسی تعدادی از دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم به شبکه شاد و آموزش مجازی، یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بود و بر این اساس، نهضت تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند ( تبلت، گوشی و ... ) با عنوان طرح هدایت با شعار « هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و مدرسه اجرا و در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ابلاغ دستورالعمل وزارتی سامانه طرح هدایت و دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم در طرح هدایت به شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و بر اجرایی شدن این طرح در سطوح مختلف تاکید کرد.

قربانی به اهداف سامانه طرح هدایت نیز اشاره کرد و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به علت عدم دسترسی به تجهیزات ارتباطی، شناسایی خیرین و سازمان‌های حمایتی برای جذب کمک های مردمی، مدیریت تجهیزات و امکانات اهدا شده به آموزش و پرورش و دانش آموزان نیازمند، توزیع عادلانه تجهیزات و کمک های مردمی بین دانش آموزان نیازمند، هدایت کمک‌ها و تجهیزات اهدایی در مسیر صحیح و نیازمند حقیقی و یکپارچگی مدیریت فرآیند جذب و توزیع کمک های مردمی را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی سامانه برشمرد.

 وی با اشاره به کمک‌های انجام شده توسط خیرین، موسسات، فرهنگیان و ... در راستای تامین گوشی و تبلت مورد نیاز دانش آموزان از سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: این طرح به منظور تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند ( تبلت، گوشی و ... ) دانش آموزان نیازمند پیش بینی و اجرایی شده است و ضرورت دارد از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر مدیریت و راهبری سامانه طرح هدایت در سطح استان و فعالیت کاربران سامانه در سطوح مختلف از جمله فناوری اطلاعات و کارشناس مربوطه در استان، مدیران مدارس، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و جلب مشارکت خیرین نیک اندیش تاکید کرد و گفت: بر اساس امکانات و ابزارهایی که در این سامانه پیش بینی شده است، باید اقدامات، پیگیری و اجرایی شود  و مهم‌ترین اقدام شهرستان‌ها و مناطق و مدارس، تغذیه اطلاعات مورد نیاز و مشاهده لحظه‌ای دیتاها می‌باشد که بر اساس آن نیاز دانش آموزان به تفکیک هر مدرسه و شهرستان مشخص و ملاک عمل در توزیع تجهیزات خواهد بود.

وی هم چنین بر اطلاع رسانی موضوع، تبلیغ و فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای از جمله صدا و سیما، رسانه‌های گروهی و پورتال‌های استانی و شهرستان‌ها در راستای معرفی طرح تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و استان و خیرین نیک اندیش در راستای طرح هدایت، بهره گرفت تا علاقه‌مندان و افراد در این امر خداپسندانه نقش آفرینی داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha