• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400032518492
  • خبرنگار : 71496

در آستانه برگزاری "راهپیمایی پرچم‌ها"

سازمان ملل خویشتنداری طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را خواستار شد

سازمان ملل خویشتنداری طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را خواستار شد

سازمان ملل با هشدار نسبت به شکنندگی توافق آتش‌بس به دست آمده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در تاریخ ۲۱ مه گذشته، خویشتن‌داری و توقف اقدامات تحریک‌آمیز را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در آستانه برگزاری "راهپیمایی پرچم‌ها" در قدس اشغالی که قرار است هزاران شهرک‌نشین افراطی در آن شرکت کنند، در مقر این سازمان در نیویورک نسبت به  شکنندگی توافق آتش‌بس به دست آمده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در تاریخ ۲۱ مه گذشته هشدار داد.

فرحان حق در ادامه از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست از هرگونه اقدام یک‌جانبه و تحریک‌آمیزی دوری کرده و خویشتن‌داری کنند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: درباره راهپیمایی پرچم‌ها نیز گفتیم که دو طرف باید از هرگونه اقدامات یک‌جانبه و تحریک دست برداشته و خویشتن‌داری کرده و فرصتی را برای انجام اقداماتی در راستای تقویت توافق آتش‌بس ایجاد کنند.

او افزود: ما نسبت به شکنندگی توافق آتش‌بس هشدار می‌دهیم و تمام تلاش خود را برای تقویت این توافق انجام می‌دهیم.

پلیس رژیم صهیونیستی پس از آنکه ابتدا با درخواست نهادهای راست‌گرای این رژیم برای برگزاری راهپیمایی در قدس مخالفت کرده بود، در نهایت با فشار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت این رژیم موافقت کرد که این راهپیمایی امروز (سه‌شنبه) برگزار شود.

در مقابل فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواستند همزمان با این راهپیمایی در باب العامود تجمع کنند.

کمیته مرکزی فتح نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای از حامیان خود و مردم فلسطین خواست با راهپیمایی شهرک‌نشین‌ها مقابله کرده و برای دفاع از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این کمیته با تاکید بر اینکه قدس خط قرمز بوده و ملت فلسطین عزم جدی برای مقاومت در برابر اشغالگری در قدس و تمامی مناطق فلسطینی و ناکام گذاشتن طرح‌های استعمارگرانه اشغالگران دارند، این رژیم را مسؤول کامل بحرانی شدن اوضاع در قدس و تمامی مناطق فلسطینی دانست و از جامعه جهانی خواست برای توقف این تنش که کل منطقه را تهدید می‌کند، سریعا وارد عمل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha