• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400032518532
  • خبرنگار : 50046

اولویت من اگر کاندیدای ریاست جمهوری بودم...

اولویت من اگر کاندیدای ریاست جمهوری بودم...

ایسنا/خراسان شمالی تعدادی از شهروندان بجنورد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که اگر کاندیدای ریاست جمهوری بودید اولویت کاری تان چه چیزی بود پاسخ های مختلفی را ارائه دادند.

تعدادی اقتصاد و رفاه و تعدادی نیز مسکن و ... را جزء اولویت های کاری خود بیان کردند و برای آن دلایل خاص خود را نیز توضیح دادند.

فرهی یکی از شهروندان بجنوردی در گفت و گو با ایسنا، می گوید: اگر من نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودم حوزه آموزش و پرورش را یکی از مهمترین اولویت های کاری خود قرار می دادم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و بزرگترین سرمایه های هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است، می افزاید: آموزش و پرورش و آموزش عالی یکی از مهمترین مکان هایی است که فرد می تواند در آن رشد کرده و تبدیل به یک نیروی انسانی متعهد، فهیم و کارآمد شود.

وی تاکید می‌کند: اگر همه نیروهای انسانی افرادی متعهد، دارای دانش کافی، کارآمد و ... باشند آن کشور به خوبی مدیریت و مشکلات حل می شود.

فرهی خاطرنشان می کند: تا زمانیکه مدرک گرایی در دانشگاه ها حاکم باشد و مدرک جای خود را به کسب علم و دانش و تخصص ندهد، مشکلات ما همچنان پابرجا است.

عباسی یکی دیگر از شهروندان بجنورد و استاد علوم ارتباطات در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار می دارد: اگر نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری بودم اولویت کاری خود را احیاء سرمایه اجتماعی در میان ایرانیان قرار می دادم.

وی ادامه می دهد: سرمایه اجتماعی سبب می شود مردم اعتماد کنند و موجب امیدآفرینی می شود.

عباسی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی سبب می شود تا مردم همیشه پای کار باشند و سرنوشتشتان برایشان مهم باشد، بیان می کند: به عنوان مثال زمانیکه مسئولان می گویند فلان کالا به اندازه کافی در بازار وجود دارد و مردم اقدام به انبار خانگی نکنند، مردم اعتماد کنند و از انجام آن کار بپرهیزند.

وی تصریح می کند، یا به عنوان مثال در یک برهه زمانی تعدادی از افراد با وجود اینکه گفته شد تا از خرید غیر مورد نیاز دلار از سوی مردم خودداری شود مردم باز هم اقدام به خرید دلار کردند اما در کشوری همچون ترکیه دیدم که مردم مدت ها در صف ایستادند تا اموال منقول خود را در تحویل دولت دهند.

بروهی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز در گفت و گو با ایسنا اولویت کاری خود را در صورتیکه کاندیدای ریاست جمهوری بود را رفاه اجتماعی مردم بیان می کند و می گوید: در حال حاضر اوضاع اقتصادی مردم در وضعیت بدی قرار گرفته است.

وی ادامه می دهد: گرانی بیداد می کند و حتی تعدادی از مردم هستند که در خرید اصلی ترین کالاهای مورد نیاز زندگی خود مانده اند.

وی بیان می کند: زمانیکه رفاه اجتماعی به وجود آید، تحصیلات خوب، آموزش خوب و ... به وجود می آید و بسیاری از مشکلات حل می شود.

عباسی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی است که در گفت و گو با ایسنا توضیح می دهد: در حال حاضر به علت بالا بودن قیمت مسکن بسیاری از جوان ها نمی توانند ازدواج کنند و یکی از دلایل بالارفتن سن ازدواج عدم تامین مسکن است.

وی با بیان اینکه مسکن را در صورتیکه کاندیدای ریاست جمهوری بودم در اولویت کاری خود قرار می دادم، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از خانواده ها هستند که حتی در تامین اجاره منزل با مشکل مواجه شده اند و برای پیدا کردن خانه به مناطق حواشی شهر روی آورده اند تا بتوانند در این مناطق منزلی برای اجاره پیدا کنند.

مقدم از دیگر شهروندان بجنوردی در ادامه در گفت و گو با ایسنا اظهارمی دارد: اگر کاندیدای ریاست جمهوری بودم مسائلی همچون آب، محیط زیست، آلودگی هوا، حوزه بهداشت و درمان را در اولویت کاری خود قرار می دادم.

وی تاکیدمی کند: اما زمانیکه فکر می کنم، آنقدر با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم که بازهم حوزه اقتصادی و حل مشکلات آن را در اولویت نخست قرار می دادم.

وی تصریح می کند: به عنوان مثال در حال حاضر اگر دو جوان با یکدیگر ازدواج کنند واقعا در تهیه اقلام ضروری زندگی خود را با مشکل می شوند و خرید این اقلام با این قیمت ها امکان پذیر نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha