• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400032518568
  • خبرنگار : 50180

کشت قراردادی کلزا با زارعان 4 استان کشور/ خرید محصول 5 درصد بالاتر از نرخ تضمینی

کشت قراردادی کلزا با زارعان 4 استان کشور/ خرید محصول 5 درصد بالاتر از نرخ تضمینی

ایسنا/کرمانشاه مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه از کشت قراردادی کلزا با کشاورزان چهار استان کشور از سوی این کشت و صنعت خبر داد.

کیوان فرهنگ‌اسا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری با کلزاکاران چهار استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان و ایلام برای کشت قراردادی کلزا قرارداد بسته ایم، گفت: در این راستا 14 هزار و 200 هکتار از مزارع کلزا این چهار استان زیر کشت قراردادی کلزا رفته است.

فرهنگ‌اسا  اضافه کرد: در راستای کشت قراردادی کلزا از سوی شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه نزدیک 10 میلیارد تومان برای تهیه نهاده های مورد نیاز کلزاکاران شامل سم، کود و... هزینه کرده ایم. ضمن اینکه 20 نفر از کارشناسان کشاورزی را هم برای حضور در کنار کلزا کاران برای ارائه نکات فنی برای کشت محصول آموزش داده و به کمک کلزاکاران این استانها فرستاده‌ایم.

مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه با بیان اینکه این کشت و صنعت متعهد شده محصول کلزای زارعان را در فصل برداشت با قیمت پنج درصد بالاتر از قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی کلزا  از زارعان خریداری کرده و وجه آن را هم ظرف مدت هفت روز پس از تحویل پرداخت کند، گفت: در این راستا تاکنون بالغ بر 36 هزار تن محصول از کلزاکاران خریداری شده که تمامی وجه آن که بیش از 380 میلیارد تومان است به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی پیش‌بینی کرد، خرید کلزا با کشت قراردادی از کشاورزان این چهار استان تا یک ماه دیگر با خرید 40 هزار تن محصول از کلزاکاران به اتمام برسد.

فرهنگ‌اسا با بیان اینکه به دو شکل قرارداد بدون نهاده و با نهاده با متقاضیان کشت کلزا قرارداد بسته شده، گفت: باتوجه به کشت قراردادی کلزا توسط شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه، دانه خریداری شده از زارعین با پنج درصد بیش از نرخ مصوب خرید دولت به قیمت هر کیلو یازده هزار و 550 تومان خریداری شده که این موضوع موجب استقبال زارعین شد و افزایش سطح زیرکشت در سال اینده را نوید می دهد.

به گفته فرهنگ‌اسا برداشت کلزا با کشت قراردادی از فروردین ماه در استان خوزستان آغاز شده و تا یک ماه دیگر در مناطق سردسیر استان های کرمانشاه و کردستان به اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha