• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400032518576

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم تشریح کرد

قدرت خارق العاده انتخاباتی زنان که مغفول مانده است

قدرت خارق العاده انتخاباتی زنان که مغفول مانده است

ایسنا/قم مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم اظهار کرد: مردها با رفتن پای صندوق رای، تنها یک رای را ثبت می کنند اما وقتی یک زن به پای صندوق رای می رود، با نفوذ فراوان بر تمام اعضاء خانواده، یک خانواده رای می دهد.

صدیقه صدیق تقی زاده در  نشست رسانه ای گفتمان مشارکت سیاسی زنان در انتخابات که به همت خبرگزاری ایسنا قم برگزار شد اظهار کرد: مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، حقی است که تمام افراد جامعه باید از آن دفاع کنند و از این جهت به طبع هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حکومت یک امانت الهی است، افزود: مردم مکلف به واگذاری این مسئولیت به افراد شایسته هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: یک کشور برای دست یابی به توسعه پایدار نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص بانوان در تصمیمات سیاسی و اجتماعی است.

صدیق با اشاره به اینکه جایگاه امروزه زنان ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی است، بیان کرد: از آنجایی که انتخابات مهم ترین جلوه مشارکت سیاسی و رسیدن به بلوغ سیاسی است، نقش آفرینی زنان در این عرصه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی  با بیان این مهم که زنان در تصمیم سازی جامعه نقش کلیدی دارند، یادآور شد: زنان محور خانواده و مربیان نسل آینده کشور هستند و به همین جهت زنان در فعالیت های اجتماعی دارای منزلت و کارکرد اجتماعی هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: در هر حوزه ای در جامعه که زنان به آن ورود کردند، شاهد افزایش همبستگی و نرخ مشارکت اجتماعی هستیم، لذا این مسئله در انتخابات نیز محسوس است.

صدیق در ادامه اظهارکرد: مردها با رفتن پای صندوق رای، تنها یک رای را ثبت می کنند اما وقتی یک زن به پای صندوق رای می رود، با نفوذ فراوان بر تمام اعضاء خانواده به عبارتی یعنی یک خانواده رای می دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص تکالیف اجتماعی تفاوتی میان زن و مرد ونیست، عنوان کرد: مشارکت اجتماعی یک حیثیت انسانی را در بر دارد و هیچ ارتباطی با جنسیت افراد ندارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به نشانه گرفتن محور خانوده توسط دشمنان نظام، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت نقش زنان در خانواده، دشمن با انجام تحقیقات گسترده ، سعی در از بین بردن نظام خانواده دارد  به این باور اعتقاد دارد که با تشویق زنان به عدم شرکت در انتخابات، برگ برنده ای را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه زنان همیشه در ایام انتخابات به عنوان یک ابزار موثر در دست گروه های سیاسی برای ایجاد رضایت یا عدم رضایت هستند، تصریح کرد: این روند در تمام دنیا شایع است، لذا در این مورد باید زنان را  نسبت به این نوع حیله ها آگاه کرد.

صدیق در خصوص مشارکت سیاسی زنان در انتخابات بیان کرد: زنان نرخ بالایی از مشارکت اجتماعی و جهادگری را به خود اختصاص داده اند و مهم ترین نوع مشارکت بانوان در عرصه اجتماعی حضور آنها در حوزه های تصمیم گیری است.

وی با اشاره به لزوم حضور زنان در حوزه تصمیم گیری مدیریت شهری، تصریح کرد: قطعا حضور بانوان در شورای شهر می تواند نسبت به نیاز های خانواده و زنان در جامعه و بافت شهری بسیار تاثیر گذار باشد چرا که زنان با دقت، پرانرژی و پیگیر نسبت به امور حوزه زنان و خانواده هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم بیان کرد: استان قم در خصوص واسپاری مسئولیت های تصمیم گیر به بانوان رتبه عالی را به خود اختصاص نداده است.

صدیق با اشاره به هدف از مشارکت زنان در صحنه انتخابات، اظهار کرد: هدف از این اقدام صرفا یک حرکت سمبولیک نیست بلکه به دنبال این مهم باید بود که حضور زنان در عرصه های مختلف به سلامت و ارتقاء جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد که این مهم مسلتزم برنامه ریزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه زن در محفل خانواده معنا پیدا می کند، ادامه داد: قطعا حضور زنان در جامعه به وظایف مادری و همسری شان آسیب نمی رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha