• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400032518668
  • خبرنگار : 71234

زاکانی در دانشگاه تهران:

5  کاندیدای جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کنند

5  کاندیدای جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کنند

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت که ما 5 کاندیدای جریان انقلاب باید براساس منطق و چگونگی پیروزی جبهه انقلاب با یکدیگر صحبت کنیم . اگر کسی مردم را به خودش دعوت کند گناه بزرگی کرده است.


به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در نشستی با دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه هیچ کدام از نامزدهای فعلی پیشینه ارتباط با جوانان رابه اندازه بنده ندارد گفت: من برای تحول، عدالت،آزادی استقلال و پیشرفت کشور کاندیدا شدم نگاهم این نیست کشور را کاریکاتوری اداره کنیم وقتی وارد عرصه عدالت خواهی شدم با گردن کلفتها مبارزه کردم هیچ وقت لگد به مرده نزدم بلکه با عناصر اصلی مقابله کردم. 
وی با بیان اینکه آمده ام صدای مردم غارت زده باشم درباره ادامه حضور 5 کاندیدای جریان انقلاب در انتخابات گفت: بنده صریح گفتم که هیچ کدام ازاین 5 کاندیدا حق بازیگری ندارند دو جریان غرب گرا و راه ولایت با یکدیگر رقابت می کند پس جریان برای ما از نامزد مهمتر است مگر ما آدم پرستیم که برایمان شخص مهم باشد ما دنبال جریان انقلاب هستیم  پس نباید کسی در جریان انقلاب شروع به زدن یکدیگر کنند تا همچون سال 92 بدهکار شوند چون در انتخابات سال 92 عده ای بدهکار شده و نتیجه اش این بود که آقای روحانی تا 8 سال کشور را به بیچارگی کشاند.
وی ادامه داد: من کسی را مخاطب خود نکردم حتی گفتم اولین نفری که به رای 5 کاندیدای انقلاب تمکین می کند، من هستم. ما 5 نفر باید با هم حرف بزنیم اگر نتوانیم با هم صحبت کنیم و منطق درستی برای جهبه انقلاب داشته باشیم چطور می خواهیم ادعای کشور داری کنیم ما در کنار هم معنا پیدا می کنیم. ما 5 نامزد رویکردمان یکی است پس باید تصمیمی بگیریم که به مصلحت مردم خواهد بود لذا اگر کسی از ما 5 نفر مردم را به خودش دعوت کنند گناه بزرگی کرده است. 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما 5 نفر آدم عاقل و بالغ انقلابی باید با یکدیگر صحبت کرده و براساس منطق به این نتیجه برسیم چطور جبهه انقلاب می تواند پیروز شود. این همان چیزی است که باید بر مدار آن حرکت کرد. 
وی در پاسخ به پرسشی گفت: من نگفتم تا آخر در رقابتها می مانم بلکه گفتم منطقی دارم که بر اساس آن می تواند من گزینه نهایی باشم یا اینکه دیگری انتخاب شود ما تجربه تاریخی داریم باید فرد اصلح انتخاب شود و براساس آن حرکت کنیم. من برای هر کسی تعیین تکلیف نکردم بلکه برای خودم تعیین  تکلیف کردم.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه به تفکر بسیجی و انقلابی ام افتخار می کنم گفت که از کسی نمی ترسم، اگر بتوانم از کسی دفاع می کنم و می گویم زنده باد مخالف من البته نه در حد شعار که در عمل هم آن را اجرا می کنم. 
وی در پاسخ به سوالی در مورد ویژگی نامزد اصلح در انتخابات گفت: صالح مقبول در انتخابات همان اصلح است. عقلانیت جزئی از سیاست وزی بوده پس اگر کسی عقلانیت نداشته باشد و با احساس کاری را انجام دهد ، اشتباه است. همان طور که مقام معظم رهبری هم در این خصوص به مجلس گلایه کردند که چرا برخی نمایندگان کارهای احساسی می کنند.
زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره طرح استیضاح رییس جمهوری در مجلس تصریح کرد:  در موضوع استیضاح روحانی باید بگویم که آمریکا در آن زمان دنبال دولت های بی سر بود، پایان کار ترامپ بود و جمهوری اسلامی را تهدید مستقیم می‌کردند که به فرمان رهبری ۱۰ مانور برگزار و ظرفیت‌های غیر امنیتی در داخل کشور فعال شده بود لذا در آن زمان استیضاح روحانی در مجلس جواب نمی‌داد و بی‌حاصل بود من معتقد بودم که نباید برای کار بی حاصل و احساسی کشور را به هم ریخت. تاکید داشتم باید جریان آقای روحانی استیضاح شود نه شخص روحانی. بعد از انتشار این صحبت‌ها، از من به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت شد که در جلسه ای استدلال هایم را بیان کردم که در نهایت هم اعضای هیات حق را به من دادند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره به کارگیری جوانان در دولتش گفت:  فردی که مسئولیت را به عهده می‌گیرد باید سلامت اعتقادی، انقلابی و فردی داشته و در حوزه مدیریتی نیز دارای تخصص، علم و دانش باشد. همچنین باید عُرضه، نشاط و تلاش داشته باشد؛ جوانی به سن نیست و به کیفیت است.دولت من دولت جوان حزب اللهی خواهد بود.
 وی تاکید کرد: به خاطر همین به دولت انتقاد می‌کنیم و می‌گوییم که از کاخ سعدآباد نمی‌شود کشور را اداره کرد، باید در متن جامعه حضور یافت و اگر کسی این ویژگی را داشت می‌تواند مدیریت را به عهده بگیرند.امروز جوانان همه این ویژگی‌ها را دارند البته کسی که با همه این ویژگی‌ها، از تجربه کاری هم برخوردار است، ارجح خواهد بود.
وی با بیان اینکه با تمرکززدایی به دنبال تعریف ماموریت برای هر شهرستان و استان هستیم، افزود:  در اینجا می توان از جوانان استفاده کرد و قاعده هرم اجتماعی را گسترش داد. من با جوانان کار کردم و می فهمم جوانان چه قیمتی دارند.
زاکانی درباره برجام اظهار کرد: اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد باید همه تحریم‌ها را برداشته و ضمانت حقوقی بدهد که هیچ تحریمی باز نمی گرداند در غیر اینصورت صنعت هسته‌ای را توسعه می‌دهیم ،پس از راستی‌آزمایی وعده های آمریکا اجازه می دهیم که آمریکا به برجام بازگردد.
زاکانی درباره حضور نمایندگان مجلس در ستاد انتخاباتی خود گفت:مسوول و سخنگوی ستاد بنده از نمایندگان مجلس هستند و تعدادی از نمایندگان هم به من کمک می کنند که این تعارضی با کار نمایندگی ندارد چون آن ها در جلسات کمیسیون ها و صحن علنی حضور دارند البته من از ۱۵ روز گذشته از مجلس مرخصی گرفته ام. 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مناظرات اظهار کرد:  وظیفه من در مناظرات صیانت از چارچوب‌های انقلاب و امیدزایی در کشور بود که به وظیفه خود عمل کردم. خیلی سخت بود که بتوانم این کار را انجام دهم در مناظرات به دنبال پرزنت خودم نبودم.
 وی ادامه داد: در مناظرات وظیفه ام این بود که از کیان انقلاب دفاع کرده و مشت جریان مقابل را باز کنم همچنین اجازه ندهم کلاه سر مردم بگذارند. کار سختی بود اما انجام دادم. صحبت‌های ایجابی هم در مناظرات داشتم و در سایر برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌های خود را تشریح کردم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات سال ۹۲ عده‌ای می‌گفتند که ما به تکلیف عمل می‌کنیم و کاری به نتیجه نداریم من با این افراد به شدت بحث کردم.آن زمان عده‌ای خودخوانده کنار هم نشستند و گفتند با هم هستیم اما کنار هم نشستند و به جای اینکه آقای روحانی را نقد کنند، یکدیگر را نقد کردند. 
وی افزود: بعد ازآن، در سال ۹۶ آقای رئیسی دعوت کردند که برای دفاع از جریان انقلاب ۱۳ نفر دور هم جمع شویم. آقای ضرغامی، جلیلی، رضایی و قالیباف در این جمع حضور داشتند. بنده در آن جلسه پاورپوینتی را تحت عنوان انقلاب سوم تبیین کردم. معتقدم باید انقلاب در همه ابعاد صورت گیرد.اعضای جلسه اعلام کردند که این حرف خوب است و باید اجرا شود.من در انتخابات حضور یافتم تا انقلاب سوم را اجرایی کنم .رهبری به آقای رئیسی فرموده بودند که ۱۶ میلیون رای که به شما داده شده است را منسجم نگهدار، به همین دلیل آقای رئیسی از ما دعوت کرد تا در آن جلسه حضور یابیم.
زاکانی تاکید کرد که انقلاب را وسیع تر از آن می‌دانم که در مورد حضور یا عدم حضور افراد در این جریان تصمیم بگیرم، انقلاب را در چهار اصل، اسلام، انقلاب، امام و ولی فقیه می دانم. همه دوستان در جریان انقلاب هستند و من خاک پای آنها هستم، من برای جریان انقلاب تعیین تکلیف نمی‌کنم، بلکه ایده و نظر خود را بیان می‌کنم.
زاکانی تاکید کرد: اگر بنده رئیس جمهور شوم از ظرفیت‌های بدنه اصلاحات و اعتدال نیز استفاده می‌کنم البته محور جریان انقلاب است.

وی با بیان اینکه وحدت حکم عقل و مقدمه پیروزی است ، افزود: مخالفان وحدت از بین بردن اساس انقلاب را هدف‌گذاری کرده اند، امام فرمودند هدف انقلاب وحدت کلمه است.
زاکانی درباره نامه درخواست 220 نماینده از آیت الله رییسی برای حضور در انتخابات گفت: جزو ۲۲۰ نماینده نبودم که خطاب به آیت الله رئیسی نامه نوشتند و از ایشان برای ریاست جمهوری دعوت کردند و حتی به این نمایندگان گفتم که اگرچنین کاری را انجام دهید بعدا برای هر انتقادی دچار مشکل می‌شویم.
 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کسی نباید خود را مساوی انقلاب بداند، افزود:هر کسی نظری دارد هیچکس کامل نیست پس کسی نباید خود را مساوی انقلاب بداند. ما جمعی هستیم که هر کدام  خوبی ها و بدی هایی داریم و ۴۲ سال کارنامه مدیریتی زیر بغل هر کدام از ما هست که شما می توانید در مورد این کارنامه از ما سوال کنید ولی هیچکس معادل انقلاب نیست بلکه ولی و امام جامعه ، میزان و ملاک انقلاب است و همه باید بر اساس آن دور هم جمع شده و نوکری مردم را کنیم.
وی مجدداد درباره اینکه تا اخر رقابت ها در صحنه خواهد ماند یا خیر گفت: من به آقایان گفته ام که حاضرم درباره برنامه ها و ناظر به عملکرد 42 ساله مان با یکدیگر مناظره کنیم. هر کسی خود را اصلاح می داند اما در نهایت عقل حکم می کند که ما 5 کاندیدای جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کرده تا ببینیم چه چیزی به نفع مردم است. فرد صالح و مقبول اصل است نه کسی که من تشخیص می دهم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من با نظر سازی ها کار ندارم، گفت:  نظرسنجی های دقیق در انتخابات ها همیشه به ما گفته است که در انتخابات چه اتفاقی می‌افتد سال ۹۲ و سال ۹۶ این نظرسنجی‌ها دقیق بود. 
زاکانی ادامه داد: جریان انقلاب را خلاصه در اصولگرایی نمی دانم، جریان انقلاب بزرگتر از اصولگرایی است که باید با پارامترهای اسلام، انقلاب اسلامی ،امام و ولی فقیه سنجید.
وی یادآور شد: بعد از اتفاقات سال ۷۸ مقام معظم رهبری همه را دعوت کردند و خواستند که بر اساس اصول امام، انقلاب و ولی فقیه جبهه دفاع از انقلاب را تشکیل دهند. آقای پرورش و عسگراولادی و چند نفر دیگر هم قسم شدند که جبهه دفاع از انقلاب را تشکیل دهند.اردیبهشت سال ۸۰ بعد از حدود یک سال و نیم و ۵۰ دیدار بین افراد و گروه ها با رهبری ،بیست و هفت گروه با رهبر انقلاب دیدار کردند، در آن جلسه آقای پرورش و عسگراولادی گزارشی ارائه دادند، رهبری فرمودند که شما احزاب در کشور پا نمی گیرید چون حزب اسلامی باید چالاک بوده، بدنه قوی و ارتباط مردمی دقیق داشته باشد .در آن جلسه هسته گروه‌های وفاق شکل گرفت و بعد تبدیل به شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شد که آبادگران یکی از مصداق‌های آن بود.  بنده بخش اقشار شورای هماهنگی را ساماندهی می کردم، تشکیل شورای ائتلاف ۱۱ و ۱۳ نفری برای انتخابات، ادامه آن مسیر است ،این پدرخواندگی و قیم مآبی نیست. 
زاکانی در پایان گفت که از احدی رای، گدایی  نمی‌کنم. در عمرم چنین کاری نکردم، خود را عرضه می‌کنم و اعتقاد دارم که قلب مردم در دست خداست، من باید از انقلاب و مردم دفاع کنم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha