• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400032518736
  • خبرنگار : 71145

همزمان با راهپیمایی‌ پرچم‌ها، قدس، غزه و کرانه باختری صحنه حضور فلسطینی‌هاست

همزمان با راهپیمایی‌ پرچم‌ها، قدس، غزه و کرانه باختری صحنه حضور فلسطینی‌هاست

عصر امروز، سه‌شنبه همزمان با برگزاری "راهپیمایی پرچم‌ها" در قدس اشغالی منطقه باب العامود در قدس و خیابان‌های اطراف شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی بودند. همچنین تظاهرات‌هایی در غزه و مناطق مختلف کرانه باختری و عرب ۴۸ برگزار شد که آنها نیز شاهد درگیری بودند. این درگیری‌ها ۱۷ زخمی داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، راهپیمایی پرچم‌ها از سوی راست‌گراهای افراطی و شهرک‌نشینان تندرو در میان تنش شدید در قدس اشغالی برگزار شده است. تعدادی از فلسطینی‌ها نیز در جریان ایستادگی مقابل نیروهای اسرائیلی در خیابان صلاح الدین در قدس زخمی شدند. نیروهای اشغالگر در هنگام ترک باب العامود به یک دختر فلسطینی حمله کردند.

نیروهای اسرائیلی به دختر فلسطینی که در مقابل راهپیمایی پرچم‌ها، پرچم فلسطین را بالا برده بود، حمله کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از مقابل ساختمان وزارت "معارف" همانطور که مقرر بود حرکت کردند و در ادامه به محوطه باب العامود یورش بردند. آنها بعد از آنجا راهی باب الخلیل شدند. قرار است از آنجا به دیوار البراق بروند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین به خبرنگاران در نزدیکی باب العامود حمله کردند.

در میان تدابیر امنیتی و نظارت نیروهای اشغالگر راهپیمایی به باب العامود رسید.

همچنین خبر می‌رسد مناطق بیت لحم، العروب، نابلس، الخلیل و بیت ایل شاهد درگیری‌های شدید با اشغالگران هستند. فلسطینی‌ها در بیت ایل در مقابل شهرک‌نشینان ایستادند و نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

در همین حال تظاهرات گسترده در مناطق مختلف غزه نیز در مخالفت با راهپیمایی پرچم‌ها برگزار شد.

ده‌ها هزار شهروند فلسطینی ساکن غزه در تظاهرات‌هایی گسترده در خیابان‌های غزه شرکت و راهپیمای پرچم‌ها در قدس اشغالی را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان پرچم‌های فلسطینی را در دست داشتند و طی شعارهایی فریاد می‌زدند که برای فدا کردن جانشان در راه قدس آماده‌اند.

تظاهرات از مقابل برج الجوهره در خیابان الجلا در مرکز غزه شروع شد تا به محل ارتکاب جنایت اسرائیلی رسید که در آنجا ۴۶ فلسطینی به شهادت رسید.

اسماعیل رضوان، از رهبران حماس به المیادین گفت، مقاومت در صورت تعرض به مسجد الاقصی کاملا آماده است.

ایمن عوده عضو عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز گفت، نبرد با اشغالگران با آزادسازی قدس خاتمه خواهد یافت.

او در کنار باب العامود تاکید کرد، بر روی این دیوارها پرچم‌های فلسطین برافراشته خواهند شد.

در این راستا بنا به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر امروز دو جوان به نام‌های احمد عبد عطیه و حسین محمود عطیه از ساکنان شهرک العیسویه در شمال قدس و نیز چندین جوان دیگر را به دلیل حضورشان در اطراف باب العامود بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین گزارش داد، ۱۷ تن در درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر در اطراف شهرک قدیمی قدس در قدس اشغالی زخمی شدند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند، بعد از پرتاب سنگ به سمت خودروهای شهرک‌نشینان در نزدیکی ایست بازرسی الیاهو در نزدیکی قلقیلیه تعدادی از شهرک‌نشینان زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر که با ساز و برگ نظامی در اطراف باب العامود حاضر هستند به زور محوطه این منطقه و خیابان‌های اطراف آن یعنی السلطان سلیمان، المصراره و باب الساهره را تخلیه کرده و زنان، کودکان و جوانان فلسطینی را به ضرب کتک، باتوم و گاز اشک آور از منطقه دور کردند. آنها موانع آهنین و بتنی در خیابان‌های قدس قرار دادند و مانع عبور و مرور شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین به محله‌های تجاری و مغازه‌های خیابان نابلس و المصراره حمله کردند و افرادی که در آنجا بودند را کتک زدند. آنها حتی به جوانانی که در رستوران در منطقه المصراره نشسته بودند، یورش بردند و آنها را وادار کردند آنجا را ترک کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی دختر و پسر جوان را بازداشت کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

قبل از رسیدن راهپیمایی شهرک‌نشینان به باب العامود یگان‌های سگ‌های پلیس این رژیم به طور کامل اقدام به تفتیش منطقه باب العامود کردند.

پلیس اشغالگر همچنین کادر خبرنگاران و کادر پزشکی را از منطقه باب العامود و خیابان السلطان سلیمان به منظور تامین امنیت راهپیمایی شهرک‌نشینان دور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha