• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400032518799

قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با مردم فارس:

تمرکز قدرت و امکانات در تهران عامل تبعیض است

تمرکز قدرت و امکانات در تهران عامل تبعیض است

ایسنا/فارس کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت سلام به دنبال حذف سربازی اجباری و حرفه‌ای و داوطلبی شدن آن است، تمرکز قدرت و امکانات را در تهران و عمدتا در شمال این کلانشهر را عامل ایجاد و گسترش تبعیض و تورم دانست.

قاضی زاده هاشمی عصر سه‌شنبه ۲۵ خرداد در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه فارس پخش شد، در گفت‌وگو با مردم این استان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم به دلیل سوء مدیریت فوت کردند و در خیلی از کشورها با قاطعیت در مدیریت و مدیریت عالمانه مسئله کرونا بحرانی نشد. 

او افزود: صدا و سیما آمار پیرامون کشورهایی که وضعشان بد است را می‌دهد اما آماری از کشورهایی که وضع خوبی دارند، ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به اینکه کشور طی صد سال اخیر دچار تبعیض گسترده شده است، عنوان کرد: مراکز عمده صنعتی، دانشگاهی و رفاهی در نقاط خاصی استقرار یافتند و در همانجا حاشیه نشینی و آلودگی هوا و به هم خوردن محیط زیست ایجاد شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همه قدرت را در تهران جمع و یک کشور درست کردیم و یک شهر به نام تهران. وقتی تخصیص ۷۰ درصد منابع مالی و بانکی در تهران است، وقتی  ۵۰ تا ۶۰ درصد شرکتهای دولتی درتهران و همینطور سایر موارد آن هم نه کل تهران بلکه در شمال تهران است طبیعی است که تبعیض گسترده ایجاد شود و به تورم مزمن دامن زده شود.

او به مسئله سربازی هم اشاره و با بیان اینکه جوانان به نقاط مختلف می‌روند و بعد تمایل ندارند به شهر خود برگردند، گفت: در دوران دانشجویی هم وضع به همین صورت است.نخبگان شهرستانی به دانشگاه‌های تهران می‌آیند و وضعیت را میبینند دیگر تمایل به بازگشت ندارند در صورتی که بیشترین منابع و معادن ذخایر کشور از جمله نفت و گاز در شهرستان‌ها است و ما عملا داریم نیروی جوان و نخبه را از شهرستان‌ها می‌گیریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: بدتر از اینها در سربازی، دو سال وقت جوان مردم را در سن کاری که می‌تواند به پدر در زمین کشاورزی و در دامداری کمک کند یا زودتر ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد را می‌گیریم و جوان می‌آید هزار جور گرفتاری و آلودگی پیدا می‌کند و از چرخه تولید هم خارج می‌شود.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دولت سلام تفیض اختیار همه وزرا به فرمانداران در حوزه اجرا و کاری که به مردم مرتبط است، انجام می‌شود، عنوان کرد: در این دولت بودجه دستگاه‌های مختلف به فرماندار و شورای برنامه ریزی استان تفیض می‌شود تا در ادارات مختلف شهرستان‌ها تقسیم شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در دولت سلام می‌خواهیم دولت را به مردم برگردانیم و حاکم کردن مردم بر مدیران از برنامه‌های ما است.

او به برقراری عدالت و بودن با مردم به عنوان دو هدف اساسی دولت سلام اشاره و اظهار کرد: این دولت از بین بردن تبعیض، فساد، تبار گرایی، ایجاد شایسته سالاری، بودن با مردم و حق حاکمیت مردم را دنبال می‌کند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فارس نیز گفت: فارس، استان فرهنگ و تمدن است؛ استانی که ما ایرانی بودنمان را مدیونشان هستیم،‌زیرا زبان فارسی مرهون حافظ و سعدی است و شخصیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی این استان، تمدن ایران زمین را ساختند.
 

قاضی زاده هاشمی فارس را مسیر تردد شمال و جنوب و غرب به شرق کشور معرفی کرد و افزود: فارس مرکز علمی کشور و مرکز توریسم سلامت است که باید بیشتر بر روی آن سرمایه گذاری کرد.
 

او در خصوص وضعیت مسئله آب این استان نیز گفت: فارس مشکل آب دارد و در دولت سلام  طرح‌های ویژه برای حل مشکل آب تعریف شده که از جمله آنها می‌توان به طرح ایران سبز، جنگل کاری طرح قنات ملی ایران و بحث لوپ آبی و جمع آوری آب اشاره کرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: فارسی‌ها در طول تاریخ جزء تجار اصلی مسیر راه ابریشم بودند و آثار شیرازی‌ها در سراسر شبه قاره هند تا هند و چین ،شرق و مرکز آفریقا دیده می‌شود که باید این سالاری تجاری را احیا کنیم و فارسی‌ها می‌توانند در این زمینه پیشتاز باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha