• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400032518821
  • خبرنگار : 71516

قرار دادن ساکنان غزه در معرض گازهای سمی کشنده، از اهداف جنگ اخیر

قرار دادن ساکنان غزه در معرض گازهای سمی کشنده، از اهداف جنگ اخیر

در یک گزارش آمریکایی آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله به غزه انبار آفتکش‌ها و سموم کشاورزی را هدف قرار داد و هدف از آن مسموم کردن ساکنان غزه با گازهای سمی و شیمیایی بود.

به گزارش ایسنا، در گزارش روزنامه المانیتور آمریکا آمده است: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شرکت دارو و ابزارهای کشاورزی الخضیر را که بزرگترین انبارهای آفتکش‌های کشاورزی و دارو در غزه را دارا است هدف قرار دادند. صدها تن از آفتکش‌ها و کودها و مواد کشاورزی مثل پلاستیک، نایلون و لوله‌های آب به آتش کشیده شد. حملات این جنگنده‌ها به بیش از ۳۰۰ تأسیسات صنعتی و تجاری آسیب زد و حدود هفت کارخانه به طور کامل منهدم شد. آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) آسیب‌های وارده به این تأسیسات را ۴۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

در این گزارش آمده است: به آتش کشیدن انبارهای شرکت الخضیر باعث شد نوار غزه بیش از ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی را از دست بدهد. حدود ۱۰ میلیون دلار را از دست دادیم.

از سوی دیگر جورج کرزم، سردبیر مجله توسعه و محیط زیست آفاق فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی قصد داشت از طریق هدف قرار دادن انبارهای آفتکش‌ها و سموم کشاورزی ساکنان غزه را در معرض گازهای سمی کشنده قرار بدهد که این اقدام به حد حمله با سلاح کشتار جمعی شیمیایی می‌رسد. رژیم صهیونیستی دقیقا از وجود حشره کش‌های سمی و خطرناک در این انبار خبر داشت برای همین حمله عمدی استفاده مستقیم از سلاح شیمیایی است.

همچنین ماجد السعدی، کارشناس شیمیایی عراقی گفت: حمله عمدی به مواد شیمیایی به ویژه آفتکش‌های کشاورزی به حد استفاده مستقیم از سلاح شیمیایی می‌رسد. حمله به مواد پلاستیکی سم‌های خطرناکی را وارد محیط زیست می‌کند که موجب آلودگی آب، خاک و هوا و سمی شدن مواد غذایی و مشکلات بهداشتی مثل سرطان و نازایی و اختلالات هورمونی و بیماری غدد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha