• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400032619206
  • خبرنگار : 71620

اعظمی: قهر با صندوق رأی با ادعای دموکراسی در تناقض است

اعظمی: قهر با صندوق رأی با ادعای دموکراسی در تناقض است

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از «عدم ورود جدی بعضی جناح‌های سیاسی» در انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد کرد.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پرواضح است که وقتی مشارکت بالا باشد، رئیس جمهور ِپیروز هم در داخل کشور، هم در خاورمیانه و هم در معادلات بین المللی از قدرت بیشتری برخوردار است و نقش بی بدیلی خواهد داشت. 

نماینده مردم جیرفت در مجلس با استناد به فواید مشارکت در انتخابات، از مردم ایران خواست تا مشارکت در انتخابات دولت سیزدهم و شوراهای شهر و روستا را به حداکثر برسانند. 

اعظمی در توصیه‌ای خطاب به جناح‌های سیاسی مختلف در ایران گفت: اگر ایران را دوست دارید با صندوق رأی قهر نکنید و آحاد مردم را به مشارکت تشویق کنید. نقش جناح‌ها در افزایش مشارکت در انتخابات غیر قابل انکار است و در انتخابات‌های گذشته هم ثابت شده است. در همین راستا مشارکت بالا به خلق «ایران قوی» که مد نظر مقام معظم رهبری است، منجر خواهد شد. 

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: بعضی از جناح‌های سیاسی در ایران دم از دموکراسی می‌زنند و همواره ادعای این اندیشه سیاسی را داشته و دارند. باید بگویم که بعضی کنش‌های سیاسی اخیر این جناح‌ها با دموکراسی در تناقض است. اینکه بعضا بیانیه‌ای برای مشارکت مردم در انتخابات ندادند یا به صراحت از کسی حمایت نکردند، با ادعای آنها همخوانی ندارد. 

وی خطاب به همه احزاب و گروه‌های سیاسی تصریح کرد: منافع ملی کشور را در نظر بگیرید. منافع ملی ایران، بر هر چیزی ارجحیت دارد. امیدوارم نخبگان سیاسی و جناح‌های سیاسی کشور مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن رییس جمهور بعدی، اولین اقدام دولت سیزدهم باید حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باشد و مجلس هم با تمام توان در حل مشکل معیشت مردم و رونق اقتصادی در کنار مردم و  دولت سیزدهم خواهد بود.

اعظمی در پایان تأکید کرد: به نظرم، نتیجه انتخاب بهترین فرد، بهتر شدن وضعیت کشور هم در داخل و هم در سطح بین الملل است. امیدوارم برجام با دولت سیزدهم به فرجام برسد؛ تنش‌ها کاهش و ضمن همدلی دولت و ملت، مشکلات اقتصادی حل شود که مهمترین خواست مردم است و علاوه بر بازگشت نشاط، شادی و امید در جامعه نتیجه انتخاب مردم در کمتر از شش ماه به خودشان برگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha