• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400032619228
  • خبرنگار : 50046

انتظارات حوزه ورزش خراسان شمالی از رئیس جمهور آینده چیست؟

انتظارات حوزه ورزش خراسان شمالی از رئیس جمهور آینده چیست؟

ایسنا/خراسان شمالی خراسان شمالی یکی از استان هایی است در برخی از رشته های ورزشی همچون رشته های رزمی مطرح است و ورزشکاران این رشته های ورزشی توانسته اند در سطح ملی و بین المللی عناوین خیلی خوبی را کسب کنند و از سوی دیگر بسیاری از ورزشکاران سایر رشته ها نیز در سطح ملی و بین المللی مطرح هستند اما حوزه ورزش استان به خصوص بخش زیرساختی آن با ضعف های زیادی مواجه است که تعدادی از مسئولان ورزشی استان انتظارات خود را از رئیس جمهور آینده اعلام کرده اند.

تعدادی از پروژه های ورزشی بعد از گذشت ۱۱ سال به اتمام نرسیده اند

فرحی معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: یکی از مهمترین خواسته های حوزه ورزش در این استان از رئیس جمهور آینده تکمیل پروژه های بزرگ ورزشی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی تعدادی پروژه بزرگ ورزشی در حال اجرا است، گفت: یکی از انتظارات این استان تکمیل این پروژه هم برای استفاده مردم استان و هم برای میزبانی های ملی و بین المللی است.

م

فرحی افزود: پروژه های ورزشی در این استان وجود دارند که زمان ساخت آن ها از سال ۸۹ آغاز شده و بعد از گذشت یازده سال هنوز فقط حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: سالن شش هزار نفری بجنورد، سالن سه هزار نفری شیروان و سالن دو هزار نفری اسفراین، دو تا سه استخر در شهرستان های مختلف از جمله پروژه هایی هستند که مدت زمان زیادی از آغاز ساخت آن ها گذشته اما هنوز تکمیل نشده و درخواست استان تکمیل این پروژه ها است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: تکمیل پروژه های این چنینی می تواند ورزش استان را در سطح ملی و بین المللی ارتقا دهد و از سوی دیگر مسابقات ملی و بین المللی را میزبانی کند.

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته خراسان شمالی میزبان برگزاری مسابقات کشتی باشگاه ها و کشتی پهلوانی جهان بود، توضیح داد: این مسابقات در سالن ورزشی دانشگاه بجنورد برگزار شد اما برای برگزاری این مسابقات در این مکان مجبور شدیم تا تغییرات فیزیکی زیادی را در آنجا اعمال کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تاکیدکرد: از سوی دیگر در حال حاضر خراسان شمالی در بسیاری از رشته ها همچون رشته های ورزشی رزمی مطرح است که با فراهم کردن زیرساخت ها می توانیم این استان را تبدیل به پایگاهی برای این رشته های ورزشی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سنگ نوردان شیروانی در سطح آسیا مطرح هستند اما سالن سنگ نوردی شیروان بعد از گذشت مدت ها هنوز تکمیل نشده است و یا استان در رشته های ورزشی رزمی همجون بوکس مطرح است و هم اکنون رشته های رزمی نیازمند یک سالن ورزشی سقف کوتاه است.

وجود ۱۱۰ پروژه نیمه تمام در استان

فرهی تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی در این استان را ۱۱۰ پروژه اعلام کرد و افزود: میزان اعتباری که در سال گذشته برای تکمیل این پروژه ها در نظر گرفته شده بود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

ورزشکاران تمایلی برای ورزش های قهرمانی ندارند

بروهی معاون ورزش های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از انتظارات ما از رئیس جمهور آینده آن است که برای هیات و فدراسیون های ورزشی اعتباری داده شود تا حمایت های قهرمانی از قهرمان ها صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از قهرمان ها هنگام بازنشستگی دچار مشکل می شوند که اختصاص این اعتبار به هیات و فدراسیون ها می تواند تا حدودی کارساز باشد.

بروهی ادامه داد: از آنجاییکه از قهرمان ها حمایت کافی نمی شود سبب می شود تا بسیاری از ورزشکاران تمایلی برای ورزش قهرمانی نداشته باشند چراکه معتقد هستند عاقبتی برای آن ها ندارد.

وی اظهارکرد: از سوی دیگر اعتباری مستقل برای ورزش های قهرمانی صورت گیرد چراکه همیشه عنوان می شود برای مباحث مالی خود از اسپانسرها استفاده شود اما این امر موجب متزلزل شدن ورزش می شود.

بروهی بیان کرد: یک سال حمایت اسپانسر مناسب است آن رشته ورزشی جان می گیرد اما سالی نیز وجود دارد و چندان حمایت نمی شود و این امر موجب افت شدید آن رشته ورزشی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انتظار داریم تا اجازه دخالت برخی از افراد در انتخاب روسای فدراسیون ها داده نشود چراکه این امر موجب متزلزل شدن ورزش می شود.

ت

حتی یک سالن ورزشی مختص بانوان در خراسان شمالی وجود ندارد

فرانک سرائی معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از مهمترین انتظارات بانوان در حوزه ورزش داشتن یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان است که تمام وقت بانوان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر حتی یک سالن ورزشی مختص بانوان در این استان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha