• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400032619577
  • خبرنگار : 71402

چین "مداخله گستاخانه" در تایوان را محکوم کرد

چین "مداخله گستاخانه" در تایوان را محکوم کرد

دولت چین تاکید کرد هرگز مداخله خارجی در امور مرتبط با تایوان را تحمل نخواهد کرد. پس از آنکه تایوان گزارشی از بزرگترین "تهاجم" هواپیماهای چینی به حریم هوایی خود منتشر کرد، پکن کشتی‌های بیشتری به دریای چین جنوبی فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دولت تایوان اعلام کرد دستکم ۲۸ هواپیمای نیروی هوایی چین شامل جنگنده‌ها و بمب افکن‌های هسته ای روز سه شنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

این اخبار به دنبال بیانیه مشترک رهبران گروه هفت منتشر میشود که یکشنبه از چین بابت طیفی از مسائل انتقاد کرده و بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی امروز چهارشنبه از سخنگوی دفتر امور تایوان در چین درباره این تحرک نظامی و ارتباط آن به بیانیه گروه هفت سوالی پرسیده شد و او دولت تایوان را مقصر تنشها دانست. این سخنگو گفت: ما هرگز تلاش‌ها برای استقلال طلبی یا مداخله گستاخانه در مساله تایوان از سوی نیروهای خارجی را تحمل نخواهیم کرد، بنابراین ما نیاز داریم که یک واکنش قوی به این اقدامات توطئه آمیز داشته باشیم.

تایوان در چند ماه گذشته بارها از ماموریت‌های نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره خودگردان، عمدتا در بخش جنوب غربی منطقه دفاع هوایی خود و نزدیک جزایر تحت کنترل تایوان تحت عنوان پراتاس است، شکایت کرده است.

براساس گزارش وزارت دفاع تایوان، این بار نه تنها هواپیماهای چین در نزدیکی جزایر پراتاس به پرواز درآمدند بلکه بمب افکن‌ها و تعدادی جنگنده در نزدیکی بخش جنوبی تایوان و نزدیک انتهایی‌ترین نقطه این جزیره تحرک داشتند.

این تحولات در همان روزی رخ داد که نیروی دریایی آمریکا از ورود یک ناوگروه به رهبری یو.اس.اس رونالد ریگان به آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد. یک مقام ارشد مطلع از برنامه ریزی امنیتی تایوان گفت که به اعتقاد او چین میخواهد به ایالات متحده پیامی بفرستد، آن هم در شرایطی که ناوگروه آمریکایی در کانال "باشی" حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۳

چین فقط هارت وپرتش زیاده!!اگرارضه داریدکه بگیریدوتمومش کنیدومشت محکمی تودهن آمریکائیهابزنید،، تا کی حرف وهارت وپورت کردن؟؟؟.