• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400032619580
  • خبرنگار : 50046

در انتخاب کاندیدای اصلح شورای شهر مغلوب تبلیغات نشویم

در انتخاب کاندیدای اصلح شورای شهر مغلوب تبلیغات نشویم

ایسنا/خراسان شمالی از بین انبوهی سخنرانی، عکس و پوستر و وعده‌های مختلف چگونه می‌توان نماینده اصلح و شایسته را برای حضور در مجلس انتخاب کرد؟؟

حدود ۴۰ساعت تا آغاز ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر وقت باقی است تا مردم با حضور در صندوق‌های اخذ رای نمایندگان خود را راهی شورای شهر کنند.

استان خراسان شمالی هم همانند دیگر نقاط کشور این روزها در تب و تاب تبلیغات انتخاباتی است و هر چه به روز ۲۸ خرداد ماه نزدیک‌تر می‌شویم، این شور و حرارت افزایش می‌یابد.

ستادهای انتخاباتی در بسیاری از نقاط شهر، سخنرانی برپا کرده و عکس‌ های رنگارنگی که در نقاط مختلف شهرها نصب شده و برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، نشان از افزایش حرارت انتخاباتی است و در این میان تعدادی از مسئولان به گزینه هایی که یک کاندیدای اصلح باید داشته باشند توضیحاتی را ارائه داده اند.

قومیت گرایی یا توانمندی

دستجردی مسئول هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی در فرمانداری بجنورد در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با انتخاب کاندیداهای اصلح شورای اسلامی شهر گفت: یکی از آفت هایی که سبب می شود تا کاندیدای اصلح در انتخابات شورای شهر و روستا انتخاب نشود، موضوع قوم گرایی و طایفه ای است.

وی افزود: در واقع برخی از مردم به کاندیدایی رای می دهند که از طایفه، فامیل و آشنایان آن ها است این در حالی است که ممکن است تخصص و کارآمدی لازم در این کاندیدا برای قبول مسئولیت نمایندگی مردم وجود نداشته باشد.

دستجردی ادامه داد: مردم باید کاندیدایی را انتخاب کنند که پیگیر مطالبات به حق شهر و مردم باشد و از سوی دیگر تعهد کافی را داشته باشد.

به گفته وی کاندیدای انتخاب شده باید از شجاعت کافی برای دفاع از حقوق مردم نیز برخوردار باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم باید کاندیدایی را انتخاب کنند که متخصص باشند و تخصص لازم برای پیشبرد امور شهری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر ۳۴ وظیفه و شورای روستا ۹ وظیفه دارد، گفت: نمایندگان شورای شهر باید به وظایف خود آشنایی کامل داشته باشند.

دستجردی تاکیدکرد: نمایندگان شورای شهر باید بتوانند طرح و لایحه ارائه دهند و آن را با همکاری سایر نمایندگان به تصویب برسانند نه اینکه فقط به مکاتبات شهرداری پاسخ دهد.

آشنایی با وظایف شورا یکی از راه های انتخاب کاندیدای اصلح

علیرضا باغچقی که نماینده دو دور گذشته شورای شهر بجنورد بوده نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، تاکیدکرد: به همه مردم از جمله خودم توصیه می کنم تا قبل از انتخاب هر کاندیدای شورای شهر، بررسی کنیم که وظیفه نمایندگان در شورای شهر چه چیزهایی است.

وی گفت: زمانیکه به این مرحله رسیدیم و وظایف شورای شهر را تشخیص دادیم می توانیم انتخاب اصلح را داشته باشیم و تازمانیکه از وظایف شورای شهر آگاهی نداشته باشیم هر انتخابی که صورت می گیرد با انتخاب اصلح فاصله خواهد داشت.

باغچقی افزود: بعد از اینکه با وظایف شورای شهر آشنا شدیم، باید بدانیم که چه کاندیدایی این وظایف را می تواند به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در حقیقت مردم باید به کاندیدایی رای دهند که متعهد باشند، ادامه داد: در کنار تعهد، یک کاندیدا باید شناخت به وظایف، علم به حوزه کاری و تخصص لازم را داشته باشد و تخصص در کنار تعهد قرار می گیرد.

باغچقی به شهامت نماینده شورای شهر نیز اشاره و اظهارکرد: یک نماینده باید از جسارت و شهامت کافی برخوردار باشد تا بتواند از حقوق مردم دفاع کند و بعد از آن موضوع سلامت به میان می آید.

مردم برنامه کاندیداهای شورای شهر را مطالبه کنند

وی با اشاره به اینکه کاندیداهای شورای اسلامی شهر همیشه هنگام تبلیغات شعارهایی را برای خود انتخاب می کنند، گفت: مردم باید از کاندیدای شورای بخواهند که منظور خود را از شعاری که داده بیان کند و این مطالبه را داشته باشند که برنامه هایی خود را اعلام کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه انتخابات کاندیداها مشاهده می شود آن است که مردم به شرح وظایف کاندیداها آشنا نیستند و معمولا به شعارهایی که کاندیداها می دهند به صورت کلی نگاه می کنند.

قرار نیست مدلینگ انتخاب کنیم

باغچقی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از کاندیداها نیز استفاده ابزاری از برخی رسانه ها دارند و تبلیغات خاص انجام می دهند، ادامه داد: در حقیقت گاهی اوقات یادمان می رود که قرار نیست مدلینگ انتخاب کنیم.

وی تاکیدکرد: اگر مدلینگ تمام فاکتورهای یک نماینده اصلح را داشته باشد، خوب است اما اگر چیزی غیر از آن باشد منجر به انتخاب اشتباه می شود.

باغچقی تصریح کرد: در انتخاب کاندیدا باید تعصب به جنسیت را کنار بگذاریم و فارغ از این گونه تعصب ها به دنبال افراد کارآمد باشیم.

کاندیدای شورای شهر باید متخصص باشد

غلامرضا عوض زاده فرماندار بجنورد نیز ویژگی های یک کاندیدای اصلح را بیان کرد و گفت: یک کاندیدای شورای شهر باید متخصص در حوزه کاری خود باشد تا بتواند امور شهری را به پیش ببرد و موجب توسعه و پیشرفت شهر شود.

وی افزود: تعهد، شجاعت نیز از دیگر ویژگی هایی است که باید یک کاندیدا داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha