• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400032619629
  • خبرنگار : 71290

تشریح نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژاپن از زبان سفیر کشورمان

تشریح نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژاپن از زبان سفیر کشورمان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن اعلام کرد: همه شرایط برای برگزاری این انتخابات در روز جمعه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) فراهم است.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در  ژاپن، در مورد آمادگی ها و برنامه های سفارت در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 28 خرداد درباره وضعیت آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در  ژاپن از مدتها قبل در حال انجام تدارکات لازم برای انجام این انتخابات است و همه شرایط برای برگزاری آن در روز جمعه 28 خرداد ( 18 ژوئن ) فراهم شده است.  
در گذشته و شرایط عادی برگزاری انتخابات، علاوه بر توکیو، دو صندوق هم در شهرهای پرجمعیت ایرانی اوساکا و ناگویا، ایجاد می شد و سفارت هم به طور جدی به دنبال ایجاد شرایط برای تشکیل صندوق در سه حوزه بود که به دلیل شیوع کرونا و دستورالعملهای سخت گیرانه بهداشتی مقامات محلی، مجوز مربوطه از سوی مقامات ذیربط صادر نشد با این حال از همراهی و همکاری دولت و پلیس ژاپن در ارایه تسهیلات لازم برای برگزاری این انتخابات در محل سفارت قدردانی می کنیم.

رحمانی موحد درباره تمهیدات در نظرگرفته شده در شرایط شیوع کرونا و دستورالعملهای بهداشتی در برگزاری انتخابات توضیح داد: مطابق دستورالعملهای ارسالی از ستاد انتخابات خارج از کشور و همچنین پروتکلهای اعلامی توسط مقامات مربوطه در ژاپن، رعایت نکات بهداشتی از جمله داشتن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی ، همراه داشتن خودکار شخصی رای دهندگان طی اطلاعیه های متعدد به هموطنان ایرانی مقیم اطلاع رسانی شده و تکریم رای دهندگان گرامی در زمان حضور در شعبه اخذ رای بصورت کامل پیش بینی شده است .

این دیپلمات کشورمان در خصوص نحوه فعالیت صندوق اخذ رای توکیو، شرایط رای دهندگان و مدارک لازم برای حضور در شعبه نیز سفیر کشورمان گفت: برابر با دستورالعمل های ابلاغی، حضور شخص رای دهنده الزامی بوده  و هیچ کس نمی تواند رای غیابی یا پستی بدهد و مدارک شناسایی لازم کارت ملی، شناسنامه و یا گذرنامه معتبر است. سلامت برگزاری انتخابات و حفاظت از رای واجدین شرایط جزو اصول و قوانین فرایند برگزاری  انتخابات بوده و سفارت نیز خود را ملزم به اجرای کامل دستورالعملها می داند.
محل برگزاری انتخابات در بخش کنسولی سفارت پیش بینی و از ساعت 8  الی 18 روز جمعه 28 خرداد خواهد بود که تلاش خواهد شد با توجه باینکه روز جمعه در ژاپن ، روز کاری بوده و اغلب هموطنان مایل به مشارکت پس از فراغت از فعالیتهای روزانه می باشند ، شرایط و تسهیلات لازم برای اخذ رای همه علاقمندان به مشارکت در این رویداد ملی در چارچوب مقررات اعلامی فراهم گردد.
رحمانی موحد در ژاپن اظهار داشت: ٢٨ خرداد، فصلی دیگر از تعیین سرنوشت ایرانیان سرفراز از طریق انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران عزیز خواهد بود.  
در همه انتخابات گذشته شاهد حضور گرم و صمیمی جامعه ایرانی مقیم ژاپن بوده ایم و بطور قطع مشارکت فعال تک تک هموطنان عزیز می تواند مسیر سعادت و تعیین سرنوشت اجرایی کشور برای دستیابی به آرمان های بلند ایران اسلامی را هموار و با گزینش اصلح ، برگ زرین دیگری بر افتخارات ایرانیان در هر کجای این عالم افزوده و همت و اراده ایرانیان مقیم ژاپن را نشان دهند.

لازم به ذکر است سفارت ایران در ژاپن از مدتها قبل تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی پر شور فراهم کرده است. و جلسات متعددی با اعضا هئیت اجرایی و تعدادی از ایرانیان مقیم داشته و مقدمات انتخاباتی پرشور را فراهم نموده است .
توکیو یکی از کلان شهرهای مهم دنیا است جمعیت ایرانیان مقیم توکیو در مقایسه با چینی ها و کره ای ها تقریبا کم است اما به هر حال در توکیو و استانهای اطراف آن مانند سایتاما ، چیبا و یوکوهاما ایرانیان بسیاری سکونت نموده و به فعالیتهای دانشگاهی، تجاری و خدماتی مشغول هستند. شهر توکیو به‌طور کلی به سه منطقه بزرگ تقسیم شده و شامل ۲۳ منطقه است. 
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha