• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032719934
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

رأی اولی‌ها در انتخابات امسال حماسه‌ای زیبا خلق می‌کنند

رأی اولی‌ها در انتخابات امسال حماسه‌ای زیبا خلق می‌کنند

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: حضور رأی اولی‌ها موج گرا، آرمان‌گرا و تحول‌گرا چون رویش بهار در انتخابات امسال حماسه‌ای زیبا خلق می‌کنند.

محمد مهرافزون در مراسم جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان دختر رأی اولی بروجرد که ۲۶ خردادماه در مصلی جدید نماز جمعه برگزار شد، ضمن تأکید و اشاره به حضور حداکثری دانش آموزان رأی اولی در انتخابات ۲۸ خرداد و سهیم شدن در سرنوشت کشورشان، اظهار کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی یک نقطه عطفی در تاریخ ایران بود و نهضت فکری ـ فرهنگی پانزده خرداد به رهبری امام خمینی تأثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران گذاشت و نتایج و پیامدهای سازنده و مطلوبی از جمله دموکراسی در انتخابات را به بار آورد و امروز ۲۶خرداد مصادف با شهادت شهیدان امانی، بخارایی، نیک‌نژاد و صفارهرندی چهار فرزند شجاع و برومند اسلام که در راه پاسداری از ارزش‌های متعالی اسلام و در مسیر پربرکت نهضت امام خمینی (ره) و جهت برپایی حکومت اسلامی در ایران به درجه رفیع شهادت رسیدند تا سرنوشت ایران اسلامی به زیبایی رقم بخورد و امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده است.

وی تصریح کرد: حضور در انتخابات پیش رو نیز ادامه راه قیام خونین ١۵ خرداد است، یقیناً راهی که شهدای ١۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش‌شدنی نیست و با لطف الهی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) خواهد شد. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر ارتباط و تلازم حق و تکلیف شرکت در انتخابات تأکید داشته و بارها این موضوع را در آستانه هر انتخاباتی متذکر شده‌اند. معظم‌له در همین خصوص می‌فرمایند که هم حق است و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند زیرا کشور متعلق به مردم است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: تمام انتخابات از بدو انقلاب تاکنون از نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم و حائز اهمیت بوده است ولی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از حساسیت خاصی برخوردار است چراکه دشمنان انقلاب همچون انتخابات گذشته مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کرده‌اند و حضور پر شورای اولی‌ها در انتخابات یکی از عوامل اصلی خنثی‌کننده این هدف دشمنان است.

مهرافزون اضافه کرد: در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک حضور رأی اولی‌ها در شور و نشاط‌آفرینی به انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسیار اثرگذار است، بیان کرد: رأی اولی‌هایی که قبل از حضور در پای صندوق‌های رأی انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کرده‌اند با مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمرینی بزرگ از دموکراسی دارند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن اشاره به اینکه‌ سیزدهمین دوره از انتخابات بسیار حساس و مهم است، ادامه داد: فرزندانی از نسل چهارم انقلاب در انتخابات ۲۸ خرداد اولین بار پای صندوق‌های رأی می‌روند تا در تعیین سرنوشت کشورشان مشارکت کنند و با لبیک به ندای رهبری بار دیگر مانند جوانان دوران دفاع مقدس دشمنان را مأیوس خواهند کرد و با حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رأی، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام می‌زنند.

مهرافزون اظهار کرد: رأی اولی‌ها در کنار دیگر اقشار جامعه با حضور همه‌جانبه در انتخابات می‌توانند گامی مهم و مؤثر در افزایش شور انتخاباتی بردارند و در انتخابات پیش‌رو حماسه‌آفرین هستند و شرکت آن‌ها در انتخابات فصلی نو از تجربه تأثیرگذاری است و حضورشان در حماسه‌ای سیاسی بی‌شک در افزایش شور فضای انتخابات مؤثر خواهد بود، آن‌ها از خون شهدایی که جان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند با شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رأی دفاع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حضور رأی اولی‌ها موج گرا، آرمان‌گرا و تحول‌گرا چون رویش بهار در انتخابات امسال حماسه‌ای زیبا خلق می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha