• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400032720138
  • خبرنگار : 50191

حذف دفترچه های بیمه سلامت کارکنان دولت در سیستان و بلوچستان

حذف دفترچه های بیمه سلامت کارکنان دولت در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بیمه سلامت سیستان وبلوچستان گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و حذف تدریجی دفترچه های بیمه شدگان بیمه سلامت و همچنین تکالیف قانونی مصرح در بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹ مبنی بر جایگزینی ابزارهای الکترونیکی به جای دفترچه بیمه، از اول تیرماه سال جاری دفترچه‌های بیمه شدگان در صندوق‌های کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف و چاپ نمی گردد.

به گزارش ایسنا دکتر عباسی افزود: در راستای مدیریت بهینه و آشنایی بیمه شدگان با تحول در نظام  بیمه سلامت و ارائه خدمات درمانی و بر اساس برنامه زمان بندی از اول اردیبهشت ماه سالجاری چاپ دفاتر صندوق بیمه سلامت همگانی، از اول خردادماه چاپ دفاتر صندوق  بیمه روستاییان و عشایر متوقف گردید و از اول تیرماه سال جاری نیز چاپ دفترچه های بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف خواهد شد و چاپ نمی گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: از این پس کلیه بیمه شدگان صندوقهای کارکنان دولت و سایر اقشار بیمه سلامت می‌توانند از ابتدای تیرماه سال جاری با ارائه کارت ملی و یا برگ مشخصات دفترچه بیمه خود به مراکز درمانی مراجعه و همانند گذشته خدمات درمانی دریافت نمایند.

وی تصریح کرد : در راستای برنامه ششم توسعه و با اجرای دولت الکترونیک و اجرای برنامه نسخه و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۷ در سازمان بیمه سلامت شروع شده و در حال حاضر پیشرفت مطلوبی داشته است.

دکتر عباسی افزود: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و کاربرد دفترچه های بیمه سلامت و بهره‌مندی هرچه بیشتر بیمه شدگان از خدمات بیمه درمانی پزشکان مطب دار متقاضی طرف قرارداد همکاری می توانند در قالب طرح نسخه نویسی الکترونیک از طریق آدرس اینترنتی به نشانی services.ihio.ir/psc  نسبت به ارسال مدارک و درخواست همکاری با بیمه سلامت اقدام نمایند.

وی اذعان داشت: بیش از دو میلیون ۱۵۷هزارو۵۱۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند از این تعداد در صندوق بیمه همگانی ۴۳۷ هزارو۱۹۳ و در صندوق روستاییان و عشایر یک میلیون ۵۱۲ هزارو۳۹۲نفر و در صندوق کارکنان دولت ۱۶۲ هزارو۲۲۰ نفر و در صندوق سایر اقشار ۳۹۱۷۰ نفر و همچنین در صندوق  بیمه ایرانیان ۶۵۴۱ نفر قرار دارند و از تمام خدمات در مراکز درمانی  بهره مند می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha