• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400032820468
  • خبرنگار : 71429

/انتخابات ۱۴۰۰/

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ صبح امروز در شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رای مستقر هستند.

به گفته عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، مردم  می‌توانند در کنار هزاران ناظر مردمی شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی آن را از طریق ‎سامانه مردم ناظر مستقیما به شورا اعلام نمایند.

سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان نیز در محل شورای نگهبان حاضر شد و رای خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت و به مردم نیز سفارش کرد تا در انتخابات مشارکت کنند.

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز از همان ساعات اولیه از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد و رای خود را به صندوق انداخت. سپس گفت: مشارکت خیلی خوبی اتفاق افتاده است.

آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان نیز با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رأی نیست.

سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان نیز رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت و گفت: مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته سریعا آغاز شود.

وی گفت: یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل شود تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

خاتمی همچنین از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

محمد دهقان و محمد حسن صادقی مقدم دو عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات آرای خود را به صندوق انداختند.

علیرضا نیلچی مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشی که مبنی بر کسری تعرفه باشد، نداشتیم.

وی از رای گیری دستی در صورت اختلال در رأی گیری الکترونیکی خبر داد.

نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات حاضر شدند.

گزارش‌های دریافتی از ناظرین شعب و گزارش‌های مردمی توسط دو عضو شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات از سوی کدخدایی و طحان نظیف پیگیری شد.

سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امروز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha