• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400032820483
  • خبرنگار : 90089

/انتخابات ۱۴۰۰/

حاشیه های انتخاباتی خبرنگار ایسنا از شعبه مسجد لرزاده تهران

حاشیه های انتخاباتی خبرنگار ایسنا از شعبه مسجد لرزاده تهران

همزمان با با صدور فرمان شروع راگیری انتخابات۱۴۰۰ از سوی وزیر کشور ، رای گیری از شهروندان تهرانی که قبل از ساعت ۷ صبح مقابل مسجد لرزاده تهران صف کشیده بودند، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در مسجد لرزاده تهران همانند دیگر شعب اخذ رای چهار صندوق رای به رنگهای سبز، آبی، قهوه ای و قرمز به تفکیک برای انتخابات دومین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا در حضور نمایندگان هیاتهای نظارت و اجرایی و خبرنگاران پلمپ شد.

مسجد و حوزه علمیه لرزاده  توسط شیخ علی اکبر برهان از مجتهدان و فقهای عصر قاجار و به دست طراح و معمار شهیر ایرانی مرحوم حسین لرزاده  فرزند محمد لرزاده از معماران نامی دوره‌ اتابک و همکار حاج حسن صنیع الدیوان در عصر پهلوی دوم در سال  ۱۳۲۰ شمسی ساخته شده است.حضور شخصیت های دینی ، سیاسی و مردم مذهبی در منطقه خراسان و لرزاده تهران  در جنوب تهران به این دو محله رنگ و بوی سنتی و مذهبی  داده است.

امسال به علت شیوع کرونا استقبال از انتخابات شکل متفاوتی به خود گرفته است، در این راستا برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از رای دهندگان پیش از ورود به مسجد لرزاده تست تب سنجی انجام شد.

همچنین محل در نظر گرفته شده برای صف بستن رای دهندگان نقطه گذاری شد تا فاصله گذاری اجتماعی تا حد ممکن در این شعبه اخذ رای رعایت شود.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرد که برای کاهش تجمعات مردم در شعب اخذ رای به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش زمان رای دهی در نظر گرفته شده که این زمان از ۷ صبح تا ۲۴ شب ادامه خواهد داشت .

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم از ابلاغ جرایم افراد رای دهنده، رای گیرنده و کاندیداهایی که با انبوه جمعیت به شعب اخذ رای وارد می شوند و پروتکل های بهداشتی  را رعایت نمی‌کنند، خبر داد.

در ساعتی از  رای گیری در مسجد لرزاده محله‌ای که حال و هوای مذهبی و سیاسی آن در بین محله‌های تهران مشهور است، تعدادی از رای دهندگان در محل شعبه اخذ رای شعار مرگ بر آمریکا سر دادند که با همراهی تعداد دیگر از شهروندان روبرو شد.

پیش از ظهر امروز   در حین رای گیری به یکی از رای دهندگان بالای ۷۰ سال در صف رای حمله عصبی دست داد که با اقدام به موقع کادر اورژانس مشکل حل شد.

علاوه بر استقرار کادر اورژانس در این شعبه اخذ رای به دلیل مشکلات مربوط به برق و احتمال خاموشی همزمان با آغاز رای گیری پیش بینی برق اضطراری در محل شعبه اخذ رای لرزاده انجام شد.

اهدای کیک جشن تکلیف سیاسی از حاشیه‌های جالب توجه در مسجد لرزاده بود، کیکی که شهروندی به رنگ پرچم جمهوری اسلامی تقدیم حاضران در این شعبه کرد.

از چهره های سیاسی که پیش از ظهر امروز در مسجد لرزاده رای دادند، منوچهر متکی و  غلامعلی حداد عادل بودند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha