• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400032820518
  • خبرنگار : 50042

/انتخابات ۱۴۰۰/

استاندار گیلان رای خود را به صندوق انداخت/ حضور گسترده گیلانیان در شعب اخذ رای

استاندار گیلان رای خود را به صندوق انداخت/ حضور گسترده گیلانیان در شعب اخذ رای

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: مردم آگاه استان گیلان در همه صحنه‌ها و رویدادهای مهم سیاسی نقشی حماسه ساز دارند، واسطه همین حضور قابل پیش بینی بود که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شهر و روستا نیز حضوری آگاهانه و پرشور داشته باشند.

ارسلان زارع امروز در دقایق نخست آغاز فرآیند رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه مدرسه شهید بهشتی رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و امن فراهم است.

استاندار گیلان افزود: مردم آگاه استان گیلان در همه صحنه‌ها و رویدادهای مهم سیاسی نقشی حماسه ساز دارند، واسطه همین حضور قابل پیش  بینی بود که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شهر و روستا نیز حضوری آگاهانه و پرشور داشته باشند.

زارع گفت: قطعا وضعیت همه شعب همانند شعب مدرسه شهید بهشتی رشت است، شاهد هستیم در نخستین دقایق رای گیری استقبال مردم و حضور آنها پرشور و گسترده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافت شده آمادگی کاملی در برای برگزاری انتخابات در سطح استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: گیلانیان همواره در راه اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و عزت این نظام در میدان حضور داشتند، این آگاهی وجود دارد که با حضور وظیفه‌مند خود به عنوان یک رسالت خطیر در پی منویات رهبری به ویژه در این برهه زمانی نشان دادند که اهتمام ویژه به توسعه کشور و تعیین سرنوشت خود دارند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم از ساعات اولیه آغاز فرآیند رای گیری از همه شهروندان گیلانی بار دیگر دعوت کرد تا با حضور گسترد و پرشور خود پای صندوق‌های رای توجه همگان را به اهمیت انتخابات و پشتیبانی از این نظام و انقلاب جلب کنند.

به گزارش ایسنا؛ استان گیلان دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۶ نفر جمعیت دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند، همچنین ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی در استان داریم.

استان گیلان ۳۰۹۴ شعبه اخذ رای اعم از انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد که از این تعداد ۲۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است.

بالغ بر ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان گیلان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha