• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032820669
  • خبرنگار : 50176

/انتخابات ۱۴۰۰/استاندار لرستان:

اعضای شعبه اخذ رأی حق دخالت در رأی‌گیری افراد بی‌سواد را ندارند

اعضای شعبه اخذ رأی حق دخالت در رأی‌گیری افراد بی‌سواد را ندارند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: اعضای شعبه اخذ رأی حق دخالت در رأی‌گیری افراد بی‌سواد را ندارند.

سید موسی خادمی بیان کرد: تمهید شرایط لازم و آمادگی قبل از انتخابات از جمله تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت پیش‌بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز شعب و... از جمله مهم‌ترین بخش انتخابات است که در استان لرستان این مهم به‌خوبی انجام شده و مردم می‌توانند فردا با خیال راحت رأی خود را به صندوق بیندازند و در سرنوشت خود مشارکت کنند.

خادمی اظهار کرد: روز انتخابات در لرستان ۵۰ هزار نفر مشغول برگزاری انتخابات هستند که در کشور این رقم به دو میلیون نفر می‌رسد و پشتیبانی و تأمین ملزومات کار سنگینی است که با تأمین مایحتاج لازم مسیر برای رأی دهی مردم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث شمارش و اعلام نتایج پس از برگزاری انتخابات برنامه و تدارک لازم به‌خوبی انجام شده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا و کاهش تراکم در حوزه‌های رأی‌گیری افزایش تعداد شعب اخذ رأی به تعداد ۱۰۰ شعبه در استان است که این میزان از ۱۷۷۰ شعبه به ۱۸۷۰ شعبه در انتخابات اخیر رسیده است.

خادمی اضافه کرد: علاوه بر اعضای معمول صندوق اخذ رأی، یک ناظر بهداشتی نیز اضافه شده است که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کند.

وی بیان کرد: مواردی همچون حذف استامپ، به همراه داشتن خودکار شخصی، ضدعفونی و گندزدایی شعب اخذ رأی، خط‌کشی در محل شعب برای رعایت فاصله اجتماعی و توصیه مردم به رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم تجمع یا ازدحام از اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا است.

استاندار لرستان ادامه داد: فرایند رأی‌گیری یک ساعت زودتر از معمول رأس ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز در برخی از شعب تمدید خواهد شد.

خادمی عنوان کرد: با توجه به مهلت یک‌هفته‌ای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۷ صبح روز ۲۷ هرگونه تبلیغات غیرقانونی بوده و اگر کسی غیرقانونی عمل کند صلاحیت نشستن در آن جایگاه را ندارد و به همین دلیل مردم به آن شخص رأی نخواهند داد.

وی اظهار کرد: به کاندیداها و هواداران آن‌ها توصیه می‌شود پس از پایان مهلت تبلیغات و در روز انتخابات از رفتارهای غیرقانونی خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در خصوص بحث‌های امنیتی انتخاباتی همه تمهیدات لازم دیده شده و فرآیندهای قانونی در همه مراحل انتخابات تعریف شده و به هیچ‌وجه روش‌های غیرقانونی را نمی‌پذیریم و با متخلفان برخورد قانونی شدیداً به‌عمل‌آمده و به آنان اجازه تخلف نخواهیم داد.

خادمی خاطرنشان کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز استان و شهرستان‌های بروجرد کوهدشت و پلدختر به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود که این روش امتیازات خوبی دارد از جمله دقت و سرعت بالا در فرایند انتخابات که در این زمینه کلیپ‌های آموزشی زیادی توسط وزارت کشور، روابط عمومی استانداری و ستاد انتخابات تهیه شده که توصیه می‌شود افراد برای آشنایی بیشتر با روند رأی‌گیری الکترونیکی این کلیپ‌ها را ببینند.

وی اضافه کرد: اعضای شعبه اخذ رأی حق دخالت در رأی‌گیری افراد بی‌سواد را ندارند. به افراد مذکور توصیه می‌کنیم که در روز رأی‌گیری با فردی که از قبل تعیین کرده‌اند به شعبه مراجعه کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: مردم برای اطلاع از اخبار عمومی انتخابات از طریق ستاد انتخابات استان، روابط عمومی استانداری لرستان و اخبار کلی وزارت کشور را از طریق رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما دنبال کنند.

خادمی ادامه داد: در روز انتخابات حتماً ارتباطات مستمری از ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها با صداوسیمای مرکز لرستان خواهیم داشت توصیه می‌کنم اطلاعات موردنظر را در فضای مجازی از کانال‌های معتبر ستاد انتخابات، فرمانداری‌ها، صداوسیما و یا از طریق سایت‌های رسمی و قانونی وزارت کشور از جمله استانداری و فرمانداری دریافت کنند و از منابع غیررسمی اخبار را دنبال نکنید.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha